شناسهٔ خبر: 52225331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درد دل اعضای پارلمان شهری سی‌سخت و شهردار با استاندار/از مشکلات پسا زلزله تا اداراتی که بدهی خود را نمی‌دهند !

اعضای شورای اسلامی و شهردار سی سخت جهت بررسی مشکلات شهر سی سخت جلسه ای با استاندار و معاون عمرانی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، اعضای شورای اسلامی و شهردار سی سخت جهت بررسی مشکلات شهر سی سخت جلسه ای با استاندار  و معاون عمرانی در محل استانداری برگزار کردند.

این دیدار ابتدا با معاون عمرانی استاندار برگزار و در خصوص پروژه های عمرانی و تخصیص اعتبارات به این پروژه‌ها، نحوه اجرا و زمان عملیاتی شدن آن‌ها بحث و تبادل‌نظر و تصمیماتی اتخاذ گردید.

سپس شهردار و اعضای شورای شهر با حضور در دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سید علی احمدزاده دیدار وگفت‌گو کرده و خواستار مساعدت استاندار و مجموعه استانداری در خصوص رفع مشکلات مطروحه شدند.

حجت‌الاسلام حمید تقی‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت، ضمن بیان پاره ای از مهمترین مشکلات شهروندان در بحث ساخت و ساز بعد از زلزله موضوع استمهال تسهیلات زلزله زدگان را مطرح کرد و گفت: با وجود گذشت یک سال از وقوع  زمین لرزه و علی رغم پیگیری های متعدد و دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی به  بانکها، متاسفانه بعضی از بانک‌ها از این ابلاغیه سر پیچی می‌کنند.

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به مشکلاتی همچون مسٲله تغییر کاربری ملک تعدادی از شهروندان که ساخت بعد از زلزله آنها دچار مشکل شده است اظهار داشت: لزوم تسریع در تشکیل کمیسیون ماده ۵ جهت رفع این مشکل و همچنین عدم حمایت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان بخش کشاورزی آسیب دیده از‌ زلزله از این دست معضلاتی است که مردم زلزله‌ زده سی‌سخت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کیانوش صیادی شهردار سی سخت هم در ادامه ضمن برشمردن تعدادی از مشکلات شهرداری سی‌سخت، خلاصه‌ای از اقدامات درون سازمانی  با هدف درآمد زایی شهرداری ارائه و  در خصوص عملیاتی شدن پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات  زلزله با بیان این موضوع که با رفع مشکل ذیحساب، شهرداری سی سخت آمادگی کامل جهت انجام کار و استارت پروژه ها را در اسرع وقت داریم خواهان همکاری با شهرداری شد.

وی ضمن اشاره به مشکلات مالی شهرداری سی سخت اعلام کرد که مبلغ طلب شهرداری سی‌سخت از بخش حقوقی(دولتی) به مراتب بیشتر از بدهی این مجموعه بوده که با دستور استاندار در خصوص پرداخت و همچنین تسریع در اجرای آرای صادره کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری‌ها شاهد رفع بسیاری از مشکلات کنونی شهرداری خواهیم بود.

صیادی گفت: شهر سی‌سخت و شهرستان دنا با وجود مواهب طبیعی خدادادی بسیار و برخورداری از استعدادهای بی نظیر گردشگری و جذب گردشگر و توریست، ایجاد شهرک توریستی در سی سخت،  قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور را داراست.

وی در ادامه با اشاره به زمین‌لرزه ۲۹بهمن سی سخت و  صدور پروانه‌های ساختمانهای احداثی افزود: با گذشت یکسال از وقوع زمین‌لرزه تاکنون هزینه پروانه های صادره و همچنین مجموعه خدمات انجام گرفته به شهرداری پرداخت نشده است.

ناصر رهامی عضو شورای اسلامی شهر سی سخت هم با اشاره به موضوع کمیسیون ماده ۵، تسریع در برگزاری این کمیسیون و رفع مشکل تعدادی از زلزله زدگان را خواستار شد.

بهنام حیدری دیگر عضو شورای اسلامی شهر گفت: شهر سی سخت و شهرستان دنا در بحث اعتبارات و سرمایه گذاری ها مظلوم واقع شده و با وجود دارا بودن  پتانسیل و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تنها مرکز شهرستانی است که  با توجیه منطقه گردشگری و توریستی فاقد شهرک صنعتی است در صورتی که در خصوص زیرساختهای گردشگری و توریستی اقدام عملی و درخور صورت نپذیرفته که در این خصوص خواستار توجه ویژه استاندار هستیم.

محمد فرهادی دیگر عضو شورای شهر با بیان این موضوع که افزایش دیدار های مشورتی اعضای شورای شهر و شهردار با استاندار، با هدف رفع دغدغه های مردم ضروری  و راه‌گشا می باشد،در خصوص مشکلات مردم سی سخت جهت تکمیل منازل مسکونی خود با توجه به گرانی و تورم و عدم توانایی مالی مردم جهت تکمیل خانه ها، ارائه کمک و افزایش تسهیلات را موجب تسریع و تکمیل ساخت و سازها دانست و همچنین افزود: با توجه به اینکه شهر سی سخت صرفا باید با نگاه کشاورزی و توریسم دیده شود، با تاکید بر خواسته شهردار سی سخت، دست‌ یاری استاندار جهت معرفی شهر سی سخت به عنوان منطقه ویژه گردشگری را خواستار شد و مواهب این طرح را برای کل استان مفید دانست.

فرشید محمد حسینی عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به طرح آمایش سرزمینی، اولویت شهرسی سخت و شهرستان دنا را گردشگری عنوان و ابراز امیدواری کرد که شهر سی سخت بعنوان پایلوت و منطقه ویژه گردشگری معرفی و شناخته شود.

کیامرث حاجی زاده معاون امور عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه در سطح کشور هیچ بحرانی به مانند زلزله سی سخت مدیریت نشد با اشاره به تسهیلات گفت: تنها منطقه دچار بحران که دوبار تسهیلات ارائه شده در شهرستان دنا بود.

وی در خصوص مشکلات تعدادی از شهروندان زلزله زده سی سخت در بحث تغییر کاربری ملک جهت ساخت و ساز  از تشکیل کمیسیون مربوطه(ماده۵) در ابتدای هفته آینده خبرداد.

در پایان این دیدار احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان نگاه ویژه در خصوص  موضوع گردشگری جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت ها در شهر سی سخت با تاکید بر موضوع بازگرداندن امید به مردم زلزله زده با تغییر در ظاهر شهر و زیبا سازی و نماسازی گفت: شهر گردشگری باید در تمامی موضوعات مبحث گردشگری خودنمایی کند.

وی گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار را لازمه شهر گردشگری می‌دانیم.

استاندار تاکید کرد: نگرش به شهر سی سخت باید به سمت و سوی گردشگری و موارد جذب گردشگر باشد.

 

نظر شما