شناسهٔ خبر: 52223139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

دلفان از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است

زهره گودرزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: دلفان از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

فرشته طهماسبی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دلفان که امروز هفتم بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: دلفان از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار بوده و این شهرستان مهد بسیاری از علما، شعرا، ادیبان و نخبگان علمی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: از همین رو شایسته است توسعه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی فرهنگی، در این شهرستان به‌طور جد پیگیری شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی مکانی برای حضور اقشار مختلف جامعه بوده و همان‌طور که از عنوان آن مشخص است متعلق به عموم مردم است، ازاین‌رو انتظار می‌رود همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در توسعه کتابخانه‌های عمومی مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

طهماسبی ضمن تقدیر از حرکت فرهنگی و ارزشمند امام‌جمعه شهرستان دلفان در واگذاری بخشی از مصلی نماز جمعه شهر نورآباد جهت راه‌اندازی کتابخانه عمومی، اضافه کرد: به بهره‌برداری رسیدن کتابخانه شماره دو شهر نورآباد با توجه به میزان جمعیت و تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود در سطح شهر، بسیار لازم و ضروری بوده و این امر یکی از خواسته‌های به‌حق مردم است. امید است دستگاه مجری این پروژه نسبت به تسریع لازم در روند ساخت، همکاری لازم را داشته باشد.

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه اولین جلسه رسمی خود را در شهرستان به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شده است، بیان کرد: شهرستان پتانسیل‌های زیادی داشته و مهم‌ترین این پتانسیل‌ها، مردم با اصالت و فرهنگ دوست شهرستان هستند، اگر از ظرفیت عظیم نیروی انسانی این شهرستان به‌صورت صحیح استفاده شود، قطعاً پیشرفت‌های خوبی در همه زمینه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه بیکاری از مشکلات عمده شهرستان دلفان بوده، افزود: باید مطالعه و کتابخوانی سرلوحه همه کارها قرار داد، زمانی که آموزش همراه با مطالعه باشد به طور یقین نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد و این آموزش فراگیر خواهد شد.

فرماندار دلفان تصریح کرد: شهرستان دلفان وسعت زیادی داشته و روستاهای زیادی با جمعیت قابل توجه در این شهرستان وجود دارد که به علت عدم امکان مالی ساخت کتابخانه عمومی در همه این مناطق مسیر نبوده، لذا راه‌اندازی کتابخانه سیار، بسیار مورد تأکید است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: هزینه جاری کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد شهرداری تأمین می‌شود، لذا ضرورت دارد شهرداری به‌صورت مستمر نسبت به پرداخت این حق قانونی اقدام نماید چون‌که اگر این روند مستمر نباشد، بدهی انباشته شده و پرداخت کامل آن از توان شهرداری خارج خواهد بود.

مساعدت شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد و فراهم کردن شرایط سیستمی شدن این سهم قانونی، تسریع در تکمیل پروژه ساخت کتابخانه شماره دو شهر نورآباد و پیگیری جهت راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مصلی شهر نورآباد از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است پس از پایان جلسه فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و اصغر قهرمانی، فرماندار شهرستان دلفان از پروژه ساخت کتابخانه عمومی شماره دو شهر نورآباد بازدید کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما