شناسهٔ خبر: 52222382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

8 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در سیل اخیر دچار خسارت شدند/آغاز ساخت 1500 واحد مسکونی از هفته آینده

رئیس کمیته امداد کشور گفت: در مجموع در چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان، حدود 8 هزار و 200 خانوار تحت پوشش از سیل اخیر خسارت دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمرتضی بختیاری امروز در مراسم توزیع 83 سری لوازم ضروری منزل و 62 رأس دام بین خانواده‌های سیل زده کروچان از توابع زهکلوت بخش جازموریان اظهار داشت: بلایای طبیعی در تمام دنیا و برای همگان وجود دارد اما دو پیام دارد پیام اول امتحانی برای مسئولان است و پیام دیگر هم برای مردم است و مسئولان باید در موقع حوادث به کمک حوادث دیدگان بشتابند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه در اتفاق سیل در جنوب کرمان مسئولان خوب پای کار آمدند و شخص رئیس جمهور از سفر روسیه که برگشتند به کرمان سفر کردند، عنوان کرد: مردم همه پای کار بودند بنابراین این حوادث نباید ما را دلسرد کند بلکه باید قوی‌تر شویم.

وی با بیان اینکه یقین دارم در دولت سیزدهم کارگروه‌های علمی وارد مدار کار شده و با آمایش سرزمینی برای جلوگیری از حوادث برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: تلاش دولت برای برای جبران خسارت‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث در آینده است.

بختیاری با اشاره به گزارش‌ کامل از سیل چهار استان توسط وزیران کشور و استانداران در جلسه هیأت دولت بیان داشت: بنیاد مستضعفان جبران خسارات مددجویان کمیته امداد را در این جلسه متقبل شد و گروه های ارزیابی ماموریت پیدا کردند برای کار کارشناسی و شناسایی و به مدیران کل کمیته امداد ابلاغ و آمار خسارت‌ها دریافت شد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به خسارت 2 هزار و 600 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمان گفت: در مجموع در چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان، حدود 8 هزار و 200 خانوار تحت پوشش خسارت دیدند که بلافاصله پس از شناسایی و اعلام تعداد خسارت دیدگان به بنیاد مستضعفان هزینه به حساب کمیته امداد واریز شد.

وی ادامه داد: در خصوص منازل خسارت دیده در سیل نیز در دولت تصمیم‌گیری شد بخشی بلاعوض و بخشی هم تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود که گروه ارزیاب بنیاد مسکن در استان هرمزگان گزارش ارزیابی آنها تمام می‌شود و در استان کرمان هم گروه‌های ارزیاب بنیاد مسکن کارهای خود را انجام دادند و باید وارد مرحله اجرا شوند.

بختیاری تصریح کرد: با همت دولت و همه نهادها و بنیاد مستضعفان، کمیته امداد سپاه و ارتش که خیلی قوی عمل کردند و با روحیه جهادی خیلی از تلفات کاهش یافت و تلفات جانی نداشتیم و خسارت‌ها با همت همه نیروهایی که پای کار آمدند جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار عمده کمیته امداد با کمک بنیاد مستضعفان جبران خسارت‌ها است، خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و 500 خانه تخریبی از سیل اخیر در چهار استان کشور داریم که باید ساخته شود و بقیه تعمیرات نیاز دارند و نسبت به همه برنامه‌ریزی شده با کمک دولت و خیران از اوایل هفته آینده عملیات برای ساخت و ساز شروع می‌شود.

انتهای پیام/3388/ق/م

نظر شما