شناسهٔ خبر: 52221739 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با اهدا 110 عنوان کتاب انجام شد؛

مشارکت سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پویش نذر کتاب

مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته ششم بهمن ماه با حضور در پاویون دومین نمایبشگاه مجازی کتاب تهران درپویش نذر کتاب شرکت کرد. سرپرست نهاد در این برنامه 110 جلد کتاب را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد اهدا کرد.

صاحب‌خبر -
مشارکت سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پویش نذر کتاب
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ مهدی رمضانی،سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوردر چهارمین روز برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور در پاویون دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و دیدار با علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب در پویش ملی نذر کتاب که امسال یکی از بخش‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران است، شرکت کرد.
 
سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم، با اهدای 110 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد، در پویش ملی نذر کتاب دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کرد.
 
رمضانی با تاکید بر این که مناطق کم برخوردار در کشور زیاد است و باید به آن‌ها توجه کرد، دلیل انتخاب این اهدا را تعلق خاطر شخصی به شهرستان بشاگرد دانست و گفت: این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیم می‌کنم.  

وی افزود: به نظرم اصل هدف پویش نذر کتاب قابل ستایش است، اما بهتر است به جای نذر کتاب؛ که مسئولیت شرعی برای انسان به وجود می‌آورد، بر روی اهدای کتاب مانور داده شود. 

رمضانی  دراین زمینه عنوان کرد: اهدای کتاب جای کار بسیاری دارد و مردم همراهی زیادی در این زمینه می‌کنند. در واقع اهدای کتاب، یک هزینه صورت گرفته است که فقط باید به جریان بیفتد. بسیاری از  افراد کتاب‌های محبوس شده‌ای در خانه دارند که با اهدای آن‌ها می‌توانند چرخه مطالعه و کتاب را  در جامعه ترویج کنند. 
 
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پویش ملی نذر کتاب را با هدف‌رساندن کتاب به علاقه‌مندانی که امکان خرید کتاب ندارند، همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران اجرا می‌کند. افراد برای مشارکت در این کار خیر می‌توانند هر مبلغی را که مایل هستند، از طریق درگاه اختصاصی نذر کتاب واریز کنند.حامیان حقیقی و حقوقی مشارکت‎‌‌کننده در این پویش ملی می‌توانند معادل وجه واریزی، مشخصات و کدملی افراد یا گروه‌هایی را اعلام کنند؛ تا کد ملی آن‌ها برای خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب براساس میزان مبلغ واریزی حامی، شارژ شود. 


 

نظر شما