شناسهٔ خبر: 52221660 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در چهارمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت؛

بازدید سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب

مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته 6بهمن ماه با حضور در پاویون نمایشگاه مجازی کتاب تهران و دیدار با مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران از مرکز پاسخگویی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
بازدید سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب
به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته ششم بهمن ماه و همزمان با چهارمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران همراه با هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاویون نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور یافت.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن دیدار با علی رمضانی، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، همراه با او از مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد. 

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این بازدید ضمن خداقوت گفتن به نیروهای پاسخ‌دهنده در مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ پرسش‌هایی را درباره میزان تماس‌ها، متوسط مکالمه، تعدا تماس‌ها و همچنین میزان و تایم آموزش نیروهای پاسخ‌دهنده و تعداد آن‌ها پرسید. آزاده نظر‌بلند، معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در این دیدار توضیحاتی را درباره مرکز پاسخگویی به سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه کرد.

معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در این دیدار با اشاره به وجود 60 نیروی پاسخ دهنده در مرکزپاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در این مرکز 10 نیروی ذخیره هم وجود دارد که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

نظربلند با اشاره به تعداد تماس‌های روز گذشته مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: به عنوان مثال طی تماس‌های دیروز، 83 درصد مخاطبان روز گذشته ششم بهمن ماه؛ از تماس با مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران ابراز رضایت کردند. او همچنین در پاسخ به پرسش سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره متوسط پاسخ‌گویی گفت: زمان متوسط پاسخ به مخاطبان در مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران 8 دقیقه است.

علی رمضانی، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دیدار توضیحاتی را درباره سامانه‌های مختلف، سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و همچنین میزان استقبال و خرید مخاطبان از نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر اساس نمودارهای درج شده بر روی مانیتور مرکز پاسخگویی ارائه کرد.


مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دیدار از یک نظر سنجی سخن گفت و عنوان کرد: از طیف‌ها و مخاطبان مختلف نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک نظر‌سنجی صورت گرفته که تاکنون نتایج جالبی داشته است. این نظرسنجی گزینه‌های مختلفی دارد که شامل نظر افراد درباره برگزاری نمایشگاه فیزیکی، حضوری یا همزمان است. گروه‌های مختلف آماری مانند طلبه‌ها، دانشگاهیان و ناشران نظرات جالبی را در این زمینه ارائه کردند و قرار است نتایج این نظرسنجی‌‌ها منتشر شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار عنوان کرد: قطعا اکثر ناشران تخصصی و حرفه‌ای از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال می‌کنند. زیرا هزینه‌های حضور در این نمایشگاه از سوی ناشران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دیدار خواستار ارائه گزارش از آمار فروش تا عصر روز گذشته شد. مسئولان بخش انفورماتیک دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، آمار کل سفارش‌ها تا عصر چهارمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران را  70 هزار و 289 سفارش اعلام کردند که شامل 388 هزار و 362 نسخه کتاب بوده است. همچنین بر اساس این آمار؛ مجموعه فروش تا عصر روز گذشته حدودا بالغ بر 25 میلیارد و 300 هزار تومان اعلام شد.

به گفته مسئولان انفورماتیک سایت نمایشگاه در پاسخ به پرسش سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره مبلغ خرید از نمایشگاه در سال گذشته؛ آن‌ها آمار کل مبلغ خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در سال گذشته 64 میلیارد تومان اعلام کردند و تعداد کسانی که امسال و تاکنون با استفاده از بن‌خرید؛ بخشی از خرید خود را انجام دادند، 81 هزار و 659 نفر اعلام کردند. همچنین مبلغ خالص این خرید‌ها 31 میلیارد و 600 هزار تومان گفته شد. البته مدیر عامل خانه کتاب خریداران کتاب را به دو بخش خریداران عمده و غیرعمده تقسیم‌بندی کرد و گفت: به‌طور کلی خریداران عمده سازمان‌ها و نهادها هستند که با استفاده از بن تخفیف خرید می‌کنند که هنوز وارد جامعه آماری نمایشگاه مجازی کتاب نشدند.

مدیر عامل خانه کتاب در این دیدار عنوان کرد: خریداران نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریداران قطعی‌تری هستند و بن کتاب در این نمایشگاه شفاف‌تر است زیرا بن کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب نقد نمی‌شود و فقط صرف خرید کتاب می‌شود و این بن تا آخرین لحظه خرید وجود دارد و این شرایط باعث می‌شود، مخاطب تنها به خاطر بن کتاب خرید نکند و به تهیه نیاز واقعی‌اش هم فکر کند.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار با تاکید بر این که صدا و سیما باید نقش پررنگ‌تری در تبلیغات نمایشگاه مجازی کتاب تهران ایفا کند، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید برای گسترش زیرساخت‌ها تلاش کند تا زمینه حضور همه مردم در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از پیش فراهم شود. 

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بعد از دیدار از مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور درپاویون و استودیو نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ در پویش نذر ملی کتاب شرکت کرد. رمضانی در جریان  شرکت در این پویش، 110 جلد کتاب به نیت امیرالمونین(ع) ،به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد استان هرمزگان اهدا کرد. 

نظر شما