شناسهٔ خبر: 52221278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا "فرشته طهماسبی" با بیان اینکه اکنون در هر شهرستان یک طرح نیمه تمام کتابخانه عمومی در دست اجرا است بیان کرد: امیدواریم کتابخانه مرکزی خرم آباد با اعتبار اختصاص یافته در سفر رییس جمهور به استان در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 به گفته وی ۴۰ کتابخانه عمومی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که با تکمیل ۱۲ طرح نیمه کاره در استان سرانه فضای مطالعه استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: لرستان جزو معدود استان های است که باتوجه به جمعیت استان از کتابخانه مرکزی ندارد و ساخت کتابخانه مرکزی استان در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع در ۲ طبقه از ۲۰ سال قبل آغاز شده و همچنان نیه کاره است.

طهماسبی عنوان کرد: با اعتبارات سال های گذشته طبقه همکف این طرح آماده شده که به دلیل نیمه تمام ماندن این طرح در سال های گذشته امکان ایجاد طرح جدیدی در این شهرستان فراهم نبوده است و از طرفی با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در خرم آباد به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه احداث شود.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها تعریف شده باید اکنون ۱۶ کتابخانه در خرم آباد داشته باشیم گفت: اکنون پنج کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد.

نظر شما