شناسهٔ خبر: 52216129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افت و خیز قیمت درهم

ردپای بورس در بازار دلار /قیمت سکه جان گرفت

اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز چهارشنبه 6 بهمن 1400 شاهد رشد قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. دلار در بازار امروز 50 تومان بالا رفت و بر روی 28 هزار و 150  تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی هم امروز 90 تومان از عصر روز گذشته پایین تر رفت و با 24 هزار و 997 تومان معامله شد. 

افت و خیز  قیمت درهم 

قیمت درهم در بازار امروز تا 7 هزار و722  تومان پیشروی کرد اما در نهایت پایین رفت و با10 تومان رشد بر روی 7 هزار و 680 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 208 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

قیمت سکه جان گرفت

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز تقریبا 5 دلار پایین رفت و بر روی 1844 دلار قرار گرفت.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز 6 هزار و 700 تومان گران شد و با 1 میلیون و 245 هزار و 100 تومان معامله شد. 

بازار سکه  که روز گذشته ریزش را تجربه کرده بود در بازار امروز جان گرفت و بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز با 12 میلیون و 580 هزار تومان معامله شد. قیمت یاد شده نسبت به عصر روز گذشته 130 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.  با احتساب قیمت 28 هزار و 150 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 207 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.05 درصد بود.

ردپای بورس در بازار دلار ایران 

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار  امروز اظهارات سید ابرایم رئیسی درباره بورس برجسته بود رئیس جمهور دیشب با حضور در برنامه شبانگاهی شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود حمایت جدی دولت از بورس را اعلام کرد. سید احسان خاندوزی هم در واکنش فوری به اظهارات  رئیسی درتوئیتی نوشت یک شروع دیگر در اجرای مصوبات اقتصادی خواهد بود ان‌شاءالله.

وزیر اقتصاد امروز چهارشنبه 6 بهمن 1400 دو اقدام اساسی دولت برای حمایت از صنایع بورسی را اعلام کرد؛۱- ارسال مصوبه هیئت دولت اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ۲- ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به مسئولان اقتصادی دولتی

تعیین سقف ۵۰۰۰ هزار تومان برای خوراک پتروشیمی ها  و ۲۰۰۰ تومان برای سوخت صنایع

- نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها معادل ۹۰ درصد نرخ سامانه نیا در شش ماه اخیر

- سقف نزخ سود بازار بین بانکی ۲۰ درصد تعیین شد

- سهام دولت در شرکت های دولتی بدون سقف در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار خواهد گرفت تا به پشتوانه آن بتواند مداخله بهتری در بازار سرمایه داشته باشد.

 

 

نظر شما