شناسهٔ خبر: 52215872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر گرگان

شهردار گرگان گفت: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است که از دیرباز تاکنون در برنامه‌ریزی و مدیریت سکونتگاه‌های شهری مورد توجه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز محمدرضا سبطی، در آئین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر گرگان، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار کرد: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است که از دیرباز تاکنون در برنامه‌ریزی و مدیریت سکونتگاه‌های شهری مورد توجه بوده است.

وی افزود: امروزه ضرورت آمادگی در تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست، چرا که تمامی فعالیت‌ها در شهر می‌تواند در صورت نداشتن تدبیر درست و برنامه‌ریزی صحیح، بحران‌هایی را به وجود آورد.

شهردار گرگان با بیان اینکه هدف از برنامه‌ریزی، پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، بحران‌ها و خسارات ناشی از آن است، تاکید کرد: امروز مدیریت بحران در شهرها یک ضرورت و نیاز محسوب می‌شود و همه باید با علم مدیریت بحران و مباحث تئوریک آن آشنا شوند.

اهمیت آموزش اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی شهری

اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه آموزش اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی شهری بسیار مهم است، اظهار کرد: سرزمین ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی خود، همواره در طول تاریخ شاهد بلایای طبیعی و غیرطبیعی بسیاری بوده و خسارت مالی و انسانی فراوانی متحمل شده و از این رو جایگاه نظری و عملی پدافند در برابر بحران در این گستره اهمیت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: رسیدن به شهر هوشمند، مستلزم مدیریت هوشمند نیز است؛ مدیریتی که بتواند با تلاش آگاهانه برای استفاده از فناوری‌های نوین جهت تحول در وضعیت فعلی و بهبود سطح زندگی، امنیت لازم را نیز فراهم آورد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران فعال حوزه هوشمندسازی شهرها هشدار داده‌اند که شهرهای هوشمند علیرغم تمامی مزایای متعددی که دارند، ریسک و چالش‌های زیادی نیز همراه دارند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: مدیر پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها در سال‌های اخیر با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها در تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ منصوب شده است.

کریمی اضافه کرد: موضوعات پدافند غیرعامل بر اساس برنامه‌ای یک‌ساله و طی توافقی در ابتدای سال، با شهرداران مشخص و توسط مدیر پدافند شهرداری‌ها پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: آنچه سازمان پدافند غیرعامل به دنبال آن است، ایجاد فرماندهی واحد در بحران‌ها و حوادث است، به‌گونه‌ای که در شرایط عادی هر نهاد و سازمانی به وظایف خود عمل کرده و در زمان بحران همه دستگاه‌ها تحت نظر یک فرمانده مشخص اقدامات مورد نیاز و ضروری برای خدمات‌رسانی به مردم را پیگیری و عملیاتی کنند.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر گرگان، با حضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، شهردار گرگان، سرپرست فرمانداری گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان برگزار شد.

نظر شما