شناسهٔ خبر: 52215836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

سلماس ظرفیت تبدیل به مرکز صادراتی درب ضدسرقت منطقه را دارد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت : این شهرستان با داشتن واحدهای تولیدی درب‌های ضد سرقت و تولید سالانه بیش از یک هزار درب از این نوع، قطب تولید این محصول در کشور است و این منطقه توانایی تبدیل شدن به هاب صادرات درب با کیفیت ممتاز را در خاورمیانه دارد .

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار با تولید کنندگان شهرک صنعتی سلماس و بررسی مسائل و مشکلات آن ها با اشاره به وجود هشت کارخانه فوق صنعتی  تولید درب ضدسرقت در این شهرک افزود: علاوه بر این، ١١ واحد تولیدی بزرگ، کوچک و متوسط در شهرک صنعتی و ٣٠ واحد کارخانه متوسط و کارگاه کوچک نیز در سطح شهرستان در این زمینه در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با فعالیت این تعداد واحد تولیدی بزرگ و کوچک برای سه هزار و ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم و حدود هفت هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بیش از یک هزار درب ضد سرقت و درب داخلی را تولید و علاوه بر تامین نیازهای داخلی محصول خود را به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان نیز صادر می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی درب در این شهرستان سرمایه‌گذاری انجام شده، افزود: سالانه حدود ۳۰ هزار دلار ارزآوری توسط این واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از  نخستین واحد استاندارد تولید چیپس میوه در غرب آسیا بازدید کرد.

نظر شما