شناسهٔ خبر: 52215671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی بلینکن و همتای کویتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

وزیر خارجه آمریکا خبر داد که با همتای کویتی خود درباره مذاکرات وین رایزنی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «احمد ناصر المحمد الصباح» همتای کویتی او شامگاه امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در واشنگتن حاضر شدند.

بنابر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی از اظهاراتش عنوان کرد که با همتای کویتی خود تحولات بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

آنتونی بلینکن همچنین اتهامات همیشگی واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد و اظهار داشت که در گفت‌و‌گو با همتای کویتی بر لزوم جلوگیری از دست‌یابی ایران به «سلاح هسته‌ای» و مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» خوانده شده، تأکید کرده است. شبکه سعودی «العربیه» نیز اضافه کرد که بلینکن با وزیر خارجه کویت درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران بحث و تبادل نظر کرده است.

دور هشتم مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها از ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه‌روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد. این مذاکرات کماکان در وین در جریان است؛ البته ۲۴ دی ماه -براساس توافق حاصله رؤسای هیأ‌ت‌های مذاکره کننده- ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت‌ به پایتخت‌ها مراجعت کردند و دوشنبه ۲۷ دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت‌ها و سطوح مختلف کماکان در پایتخت اتریش جریان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما