شناسهٔ خبر: 52214841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امارات و مصر خواستار مقابله با مداخلات منطقه‌ای شدند

ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهور مصر بر ادامه یافتن همکاری‌های مشترک برای مقابله با مداخلات منطقه‌ای و تفرقه‌افکنی‌ها تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان – «محمد بن زاید» و «عبدالفتاح السیسی» در دیداری مشترک تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک و تحولات، بحران‌ها و چالش‌های پیش روی برخی کشور‌ها که مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه آنهاست، بررسی کردند.

به گزارش البیان، السیسی که به ابوظبی سفر کرده است در دیدار با بن زاید بر اهمیت فعال سازی همکاری عربی مشترک در راستای امنیت، ثبات، صلح و توسعه منطقه تاکید کرد.

بن زاید ضمن تقدیر از موضع مصر در قبال حملات انصارالله یمن به مراکز و تاسیسات اقتصادی امارات، گفت: منطقه شاهد تحولات و چالش‌های مختلفی است که مستلزم تقویت همکاری و رایزنی مشترک برای حفظ امنیت و ثبات آن است.

رئیس جمهور مصر نیز گفت: مواضع ثابت و اصولی مصر در بحران‌های منطقه، بر مخالفت با مداخلات خارجی، مبارزه با خشونت و گروه‌های افراطی و تروریستی استوار است. امنیت کشور‌های حوزه خلیج فارس امتداد امنیت ملی مصر به شمار می‌رود و با بی‌ثبات‌سازی منطقه مخالفیم.

دو طرف در ادامه درباره روند همکاری مشترک که شاهد رشد فزآینده به خصوص در زمینه‌های توسعه، اقتصادی، سرمایه‌گذاری است، تبادل نظر کردند.

این دیدار چند روز پس از حملات نیرو‌های مسلح یمن به ابوظبی و دبی امارات در پاسخ به تجاوزگری‌های این کشور علیه صنعاء است.

انتهای پیام/

نظر شما