شناسهٔ خبر: 52214333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تفسیر سیداحمد خاتمی از شعار «نه شرقی، نه غربی» و سفر روسیه رئیسی

ایسنا نوشت: سیداحمد خاتمی گفت: سیاست ما ارتباط با همه دنیا براساس منافع خود است ، مگر دو کشور .

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: بسیار واضح و روشن است که نظام اسلامی هیچگاه زیر بار زور نرفته و نخواهد رفت و اگر آمریکا و کشورهای اروپایی در خیال خام خود چنین می‌پندارند که ایران را تسلیم زور خواهند کرد بدانند خواب و خیالی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نیز گفت: نظام اسلامی سیاستی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پیش گرفته است سیاست نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

تفسیر سیداحمد خاتمی از شعار «نه شرقی، نه غربی» و سفر روسیه رئیسی

بیشتر بخوانید:

وی افزود: معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه با شرق و قطع رابطه با غرب نیست بلکه معنای آن این است که نه اجازه به شرق می‌دهیم که در سرنوشت کشور موثر باشد و نه اجازه به غرب می‌دهیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: براین اساس آنچه در سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه اتفاق افتاده است در راستای خط امام و رهبری و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

وی تصریح کرد: سیاست ما این است که با همه دنیا براساس منافع خود ارتباط برقرار کنیم مگر دو کشور که یکی رژیم صهیونیستی است که از بن و ریشه جعلی و غاصب است و دوم آمریکاست که به تعبیر امام راحل (ره) تا وقتی که آدم نشده نظام اسلامی با این کشور ارتباطی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با همه دنیاست و براساس عزت، حکمت و مصلحت با تمامی کشورها ارتباط برقرار خواهیم کرد.

21219

نظر شما