شناسهٔ خبر: 52209274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از منظر سیاسی؛

پسکوف: تهدید آمریکا به تحریم پوتین مخرب است

مریم خرمایی

سخنگوی کرملین هشدار داد ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر اعمال تحریم علیه رئیس جمهور روسیه، می تواند روابط سیاسی دو کشور را خدشه دار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تهدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال تحریم ولادیمیر پوتین همتای روس در صورت حمله به اوکراین، گفت: این دردناک نیست اما به لحاظ سیاسی مخرب تلقی می شود.

پسکوف همچنین در واکنش به ادعاها مبنی بر لزوم بلوکه کردن دارایی های پوتین، افزود: رئیس جمهور روسیه پول هایش را در بانک روسیه (Rossiya Bank) نگهداری می کند که در حال حاضر هم تحت تحریم است.

پسکوف در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت که برنامه تماس تلفنی پوتین و امانوئل ماکرون همتای فرانسوی برای روز جمعه تدارک دیده شده است.

پیشتر کاخ الیزه نیز در این باره اعلام کرده بود که ماکرون قصد دارد طی چند روز آینده با روسای جمهور روسیه و اوکراین، درباره اوضاع اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کند.

همزمان، پسکوف در رابطه با سوالی درباره احتمال برقراری تماسی مشابه میان پوتین و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، گفت: تاکنون لندن رسماً چنین درخواستی را ارائه نداده حال آنکه از تمایل به انجام آن سخن می گوید.

روز گذشته، جانسون گفته بود که لندن آماده است تا هر گونه نگرانی مشروع روسیه را از طریق دیپلماسی مورد بررسی قرار دهد. به رغم این ادعا، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس امروز چهارشنبه مدعی شد که لندن احتمال تحریم پوتین را رد نمی کند.

همزمان، آمریکا می گوید در حال تدارک بسته بزرگی از تحریم های اقتصادی علیه روسیه است که شامل قطع ارتباط این کشور با سامانه سوئیفت هم می شود.

در مقابل، «آندری دنیسوف» سفیر روسیه در چین هم به نوبه خود به این تهدید پاسخ داد و گفت: با ارزهای ملی به مقابله با تهدیدهای آمریکا می رویم.

اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی در واکنش به تحولاتی رخ می‌دهد که حول محور ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین متمرکز است.

این در حالی است که مسکو با رد چنین اتهاماتی، بر رفع دغدغه‌های امنیتی تاکید می‌کند که ناشی از گسترش ناتو به سمت شرق است و می‌تواند به عضویت گرجستان و اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی منجر شود- مسئله‌ای که یکی از اصلی ترین خطوط قرمز روسیه است که تخطی از آن را برنمی تابد.

نظر شما