شناسهٔ خبر: 52204982 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طاهری: وحید شمسایی از دانش علمی و فنی زیادی برخوردار است

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال گفت: شمسایی اسطوره فوتسال ایران و جهان است و با توجه به دانش علمی و فنی که دارد می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- تیم فوتسال مس سونگون مدافع عنوان قهرمانی در هفته بیستم لیگ برتر روز جمعه باید به مصاف فولاد زرند ایرانیان برود. مسی‌ها در این بازی عیلرضا عسکری و حمزه کدخدایی ۲ بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. محمد طاهری بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه مس سونگون در خصوص بازی با فولاد زرند صحبت‌هایی انجام داد.

نظرتان را درباره بازی با فولاد زرند چیست؟

با توجه به ۲ شکستی که تیممان در هفته‌های هفته و هجدهم لیگ به دست آورد، خدا را شکر هفته گذشته توانستیم تیم چیپس کامل مشهد را شکست داده و با این پیروزی شرایطمان از لحاظ روحی، روانی و تکنیک و تاکتیک بهتر شد. متاسفانه در بازی با فولاد علیرضا عسکری و حمزه کدخدایی ۲ بازیکن خودمان را به خاطر آسیب دیدگی در اختیار نداریم. به هر حال کادر فنی روی همه بازیکنان حساب ویژه باز کرده است، مخصوصا بازیکنانی که الان مصدوم شدند جزء بازیکنان تاثیرگذار تیم هستند. تا پایان مسابقات لیگ ۷ هفته باقی مانده است که هر بازی حکم فینال دارد و باید سعی کنیم بیشتر امتیازات را به دست آوریم.

فدراسیون فوتبال ۳ هفته پیش در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد، تصمیم گرفت وحید شمسایی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرده و جانشین محمد ناظم الشریعه در تیم ملی شد.

درباه انتخاب وحید شمسایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی چه نظری دارید؟

شمسایی اسطوره فوتسال ایران و جهان است و با توجه به دانش علمی و فنی که از او سراغ دارم دارد مطمئن هستم به تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد. به هر حال شمسایی در تیم ملی کار بسیار سختی دارد، زیرا ما الان نیاز داریم که خون تازه‌ای وارد رگ‌های تیم ملی شود و به همین دلیل شمسایی در دوران سختی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است. باید به وحید شمسایی زمان بدهیم تا بتواند پایه و اساس تیم ملی را درست کند و نباید از همین حالا نباید دنبال نتیجه باشیم. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برای فوتسال ایران رقم بخورد.

آیا شمسایی می‌تواند جوان گرایی را در تیم ملی به وجود آورد؟

در کل فوتسال ما الان در شرایط سختی قرار دارد، زیرا بازیکنان ما که جزء ستاره‌های فوتسال جهان به حساب می‌آیند، الان اواخر بازی‌های خود را پشت سر می‌گذارند و تا بخواهیم بازیکنان جوان را با شرایط تیم ملی آشنا کنیم کمی زمان می‌برد. با شناختی که من از شمسایی دارم او چه در زمانی که بازی می‌کرد و چه در زمانی که مربی بوده است، از پشتکار بالایی برخودار است و می‌تواند با تیم ملی موفق باشد.

تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی در مرحله یک چهارم نهایی برابر قزاقستان شکست خورد و از رسیدن به جمع ۴ تیم پایانی باز ماند. بعد از این رقابت‌ها فدراسیون فوتبال به فکر تغییر و تحول در کادر فنی تیم ملی فوتسال افتاد.

بیشتر بخوانید

آیا تغییر کادر فنی تیم ملی فوتسال به موقع انجام شد؟

در هر صورت ما نیاز داشتیم که در کادر فنی تیم ملی تغییراتی به وجود آوریم. ناظم الشریعه برای فوتسال ایران زحمات زیادی کشید و توانست با تیم ملی افتخارات زیادی به دست آورد. وقتی شمسایی سرمربیگری تیم ملی را قبول کرد خطر بزرگی را به جان خرید و با انگیزه و پشتکاری که دارد امیدوارم بتواند از راه سختی که تیم ملی در پیش گرفته است به خوبی عبور کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان فروردین ماه سال آینده باید در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کند و بعد از آن شهریور ماه باید در مرحله گروهی جام ملت‌ها که به میزبانی امارات برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما