شناسهٔ خبر: 52198824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شناسایی ۵۷۶ هزار خانه خالی در دو بخش؛ پایان بهمن، مهلت پرداخت مالیات مودیان است

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی از دریافت اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار خانه خالی در دو بخش از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیمی گفت: در ابتدا اطلاعات ۱۲ هزار و ۱۰۲ واحد مسکونی خالی و در بخش دوم، اطلاعات ۵۶۴ هزار واحد خانه خالی برای سازمان ارسال شده است. اطلاعات بخش اول به طور کامل بررسی شده و واحد‌هایی که در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده اند، محاسبه مالیات برای آن‌ها انجام شده، بر روی درگاه اینترنتی سازمان قرار داده شده و برای مالکان آن‌ها نیز پیامک ارسال شده است.

به گفته او، اطلاعات بخش دوم نیز بررسی شده و مواردی که اطلاعات آن‌ها ناقص بوده، برای اصلاح ارجاع داده شده و برای مابقی نیز محاسبه مالیات صورت گرفته و روی سایت سازمان قرار گرفته است.

براساس اظهارات رحیمی، طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مهلت رسیدگی و پرداخت مالیات خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۰، تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ است. اما از آنجایی که در جزء ۲ بند ط تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۰، الزامی ایجاد شده مبنی براینکه سازمان تا پایان دی ماه امسال، محاسبه مالیات را انجام دهد، مودیانی که برای آن‌ها پیامک ارسال شده است، تا پایان بهمن ماه امسال برای پرداخت و تسویه این بخش از مالیات خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما