شناسهٔ خبر: 52197371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای قرار داد ساخت پل جاده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان

خبرگزاری صداوسیما

ساخت پل جاده‌ای بر روی رودخانه آستاراچای در مرز ایران و جمهوری آذربایجان در باکو به امضا دو طرف رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، در حاشیه جلسه مشترک همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان تفاهم نامه احداث پل جاده‌ای ایران و جمهوری آذربایجان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان امضا شد.

<div id="video-display-embed-code_7556772"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3344516/7556772?width=600&height=350"></script></div>


با ساخت و تکمیل این پل که حدود ۱۰۰ متر طول خواهد داشت ظرفیت ترانزیتِ دو کشور روزانه‌ به یک هزار خودرو افزایش خواهد یافت.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان، افزود: اراده جدی روسای جمهور دو کشور در تعمیق همکاری مشترک افزایش یافته است.
وی توسعه روابط با همسایگان را از اولویت‌های دولت ایران عنوان کرد و با اشاره به مشارکت ایران در اجرای پروژه‌های در اراضی آزاد شده جمهوری آذربایجان گفت، همکاری دو کشور در این حوزه می‌تواند به امر بازسازی این مناطق کمک کند.
شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مراسم امضای قرارداد ساخت پل آستاراچای گفت: تا اواخر سال جاری میلادی ساخت این پل جاده‌ای به پایان خواهد رسید.
معاون نخست وزیر و رییس آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد، همکاری‌های مشترک دو کشور موجب شده است علی رغم همه گیری کرونا و محدودیت‌ها ۳۰ درصد به حجم مبادلات تجاری دو کشور و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۶۲.۵ درصد افزوده شود و در این مدت حمل و نقل و ترانزیت کالا میان دو کشور حتی یک روز هم متوقف نشده است.

نظر شما