شناسهٔ خبر: 52197279 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴ شکارچی در مهاباد خود را خلع سلاح کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۴ شکارچی در این شهرستان با شکار خداحافظی کرده و به دوستداران محیط زیست پیوستند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- فاروق سخنور گفت: به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها طی مراسمی در تالاب بین المللی کانی برازان با حضور خبرنگاران ۴ نفر از شکارچیان منطقه اسلحه‌های شکاری خود را زمین گذاشتند.

وی گفت: این شکارچیان با انزجار از شکار، اعلام آمادگی کردند که با هدف تنویر افکار عمومی از هر گونه شکار حیوانات خودداری کنند.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد گفت: در این فصل سرد سال که سطح تالاب‌های منطقه یخ زده و حیات وحش و پرندگان بی پناه از سرما و گرسنگی به مناطق مسکونی پناه می‌برند.

به گفته سخنور، نگهداری پرندگان وحشی در محیط‌های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه‌های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آن‌ها می‌شود.

وی می‌گوید: بسیاری از گونه‌های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی‌توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

خداحافظی با شکار در مهاباد

وی ابراز امیدواری کرد این رویه امسال نیز تداوم داشته باشد و شکارچیان بیشتری در این شهرستان به جمع دوستداران محیط زیست اضافه شوند.

۱۳ بهمن ماه به عنوان روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده و شعار امسال این روز تالاب‌ها را "ارج نهیم، احیا کنیم، مدیریت کنیم و دوست بداریم" است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ س خ 

نظر شما