شناسهٔ خبر: 52197049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فرانسه: به تصمیم حریری احترام می‌گذاریم

وزارت خارجه فرانسه خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر شد و اعلام کرد که کنار کشیدن سعد حریری از صحه سیاسی لبنان، نباید روند برگزاری انتخابات به موقع این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از النشره، وزارت امور خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم سعد حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان برای ترک صحنه سیاسی به عهده او است و پاریس نیز به این تصمیم احترام می‌گذارد.

در این بیانیه تأکید شده که «تصمیم حریری برای کنار کشیدن از عرصه سیاسی لبنان، نباید روی برگزاری انتخابات قانونگذاری که برای اواسط ماه مه برنامه ریزی شده است، تأثیر بگذارد».

در این بیانیه آمده که اولویت لبنان اکنون باید اجرای اصلاحات لازم برای برون‌رفت از بحران باشد.

«سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل دیروز در سخنانی از تعلیق فعالیت سیاسی خود خبر داد و از اعضای المستقبل خواست تا همین اقدام را انجام دهند.

رئیس جریان المستقبل مدعی شد: «در راستای مسؤولیت‌پذیری خودم و اینکه متقاعد شده‌ام که با وجود نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی، تفرقه ملی و فرقه‌گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که اقدام مشابه را انجام دهند».

نظر شما