شناسهٔ خبر: 52196952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاراترین راه مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز از منظر استاندار سمنان

استاندار سمنان معتقد است که مردمی کردن مبارزه از موثرترین و کاراترین راه های مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در این استان کویری و پرتردد است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی در جمع مدیران استان اظهار کرد: قاچاق کالا و ورود کالاهای بی کیفیت، تولید ملی را تحت تاثیر قرار داده و اشتغال را تضعیف کرده و در مجموع نقش مخربی بر اقتصاد ملی کشور خواهد گذاشت. 

استاندار سمنان عنوان کرد: ورود قاچاقی کالاهای بی کیفیت از مرزها به کشور، تحقق توسعه و ارتقاء تولید ملی را محاق خواهد برد.

وی به سخت بودن مبارزه با قاچاق کالا در این استان کویری اشاره و خاطرنشان کرد: وجود محورها و راه های طولانی، میسر پر تردد و گستردگی و پراکندگی استان مولفه هایی است که به همین واسطه نیاز است برای جلوگیری از قاچاق، کنترل و نظارت ها افزایش یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی توان مقابله با کالاهای قاچاق را ندارند ادامه داد: این پدیده شوم باعث تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و در نهایت از دست رفتن فرصت های شغلی خواهد شد.

وی گفت: دشمنان، اقتصاد، امنیت ملی و تولید ما را با دسیسه چینی های خود هدف قرار داده اند و قاچاق یکی از دسیسه ها و حیله های آنان برای ضربه وارد کردن به تولید ملی است
هاشمی تصریح کرد: حمایت از کالاهای داخلی، با استفاده از پتانسیل مردم محقق می شود و به نوعی می توان گفت مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاثیر بسزایی در کاهش این معضل در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های موثر در مبارزه با قاچاق افزود: سامانه جامع تجارت و ثبت انبارها یکی از اقدامات بسیار موثر در بحث کنترل انبارها و ورود و خروج کالا ها و همچنین  کاهش قاچاق خواهد بود.

استاندار سمنان اضافه کرد: تعیین تکلیف اموال موجود در انبار تملیکی یکی از راهکارهای مناسب جهت تامین نقدینگی و اعتبار و استفاده بهینه از این ‌منابع برای پیشبرد و پیشرفت امور در استان است.

انتهای پیام

نظر شما