شناسهٔ خبر: 52196805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان مطرح کرد؛

آخرین خبرها از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد/ وعده افتتاح در سال ۱۴۰۱

خرم‌آباد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، گفت: با اختصاص اعتبار در سفر رئیس جمهور به لرستان، این پروژه سال آینده افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته طهماسبی به روند تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان قدیمی‌ترین پروژه فرهنگی و یکی از مطالبات مردم لرستان به ویژه شهر خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار نفر شهرستان خرم‌آباد به پشتوانه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ما نتوانسته‌ایم ادعای پروژه جدید کتابخانه‌ای در این شهر داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس استانداردها باید به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک باب کتابخانه عمومی داشته باشیم که با توجه به جمعیت شهرستان خرم آباد باید ۱۶ کتابخانه داشته باشیم، اما در حال حاضر در سطح شهرستان ۹ باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان گفت: با توجه به اعتباری که در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان، برای کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است، امید داریم این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه‌های عمومی محور اساسی و رشد علمی جامعه ما هستند، گفت: فضای مجازی جای کتاب فیزیکی را نمی‌گیرد، ما باید مبتکرانه عمل کنیم و دستور کارهای کارشناسی شده را در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را مورد بحث قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهور به منظور تکمیل پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی، ضرورت دارد با تشکیل کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های ذی صلاح تسریع در تکمیل این پروژه‌ها صورت گیرد.

نظر شما