شناسهٔ خبر: 52196633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ارزیابی وزیرکشور از منع تردد در جاده‌ها در بارش‌های اخیر

وزیر کشور را کار بسیار خوبی دانست و گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی استان‌های دیگر با استان‌هایی که دارای چنین مشکلاتی هستند در زمینه منع تردد همکاری داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
احمد وحیدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بحران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: همین شعار تعاون برگرفته از قرآن کریم، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را در بارش سنگین برف برای خدمت رسانی در کردستان با مردم همراه کرد و این نشان از یکپارچگی دولت و ملت است.

وی اضافه کرد: یکپارچگی و همدلی که در چنین صحنه‌هایی بروز می‌کند، حاکی از ظرفیت بسیار بزرگ همدلی و تلاش مشترک در جامعه است و شعار تعاون، شعار انسانی است که همه باید مد نظر داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه دست مجاهدان در راه خدمت به مردم را می‌بوسیم، افزود: اسلام و نظام اسلامی مشکل یک نفر را مشکل جامعه می‌داند و این ارزش‌های والای انسانی سرمایه بزرگ حرکت به جلو است.

وحیدی با بیان اینکه کردستان عزیز باید از همه لحاظ با روحیه تعاون و همدلی، رشد کند، ادامه داد: در زمینه آبادسازی هم باید از این ظرفیت و صحنه‌های همدلی که در بارش برف و خدمت رسانی به مردم ظهور و بروز یافت، بکارگیری شود.

وی با بیان اینکه بارش برف اخیر در حوزه آب و کشاورزی نعمت بزرگی بود، افزود: در ارزیابی‌ها، امسال، کم باران پیش بینی شده بود، ولی آنچه که محقق شد لطف و برکت الهی بود.

وزیر کشور ادامه داد: خالی بودن سد‌ها و تشنه ماندن کشت و زرع دغدغه مردم شده بود، اما بارش‌ها موجی از شادی را به همراه داشت.

وحیدی، وجهه دیگر بارش‌های اخیر را تدابیر اتخاذ شده در کردستان برای مدیریت وضعیت و امدادرسانی‌ها دانست و گفت: با وجود بارش سنگین برف و برودت هوا، بخاطر کنترل خوب و به موقع تردد‌ها حادثه رانندگی خاصی یا آسیب جدی دیگری در کردستان رخ نداد و استاندار نیز به خوبی بحران را مدیریت کرد.

وی از خدمات دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان به ویژه داوطلبان هلال احمر در بارش‌های اخیر برای بازگشایی راه‌ها و کمک به مردم تقدیر کرد و گفت: کار صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی خوب بود، در حالیکه عده‌ای سعی داشتند وحشت به دل مردم بیاندازند.

وحیدی با اشاره به برودت هوا و عدم قطعی گاز، برق و آب در شرایط سخت بارش سنگین برف، افزود: اگر قطعی‌هایی هم اتفاق افتاد به سرعت به مدار بازگشت که همه این خدمات قابل تقدیر است.

وی از همه مسئولان به ویژه استاندار کردستان برای تدبیر و عملکرد خوب در مدیریت بحران تقدیر کرد و ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا غمی بر چهره مردم ننشیند.

وزیر کشور وجهه سوم بارش‌های اخیر را وجود برخی کم و کاستی‌ها دانست که باید اصلاح شود و گفت: راهداری با ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات در جاده‌ها حضور داشته که از نظر تعداد خوب است، ولی زمانی که بارش سنگین بوده اشکال در تردد به وجود آمده است که باید آمادگی خود را بیشتر کنیم.

وحیدی در ادامه اظهار داشت: با وزیر اقتصاد رایزنی شده است تا با حل مسائل گمرکی، دستگاه‌ها و ماشین آلاتی که بتوانند نیاز راهداری‌ها و شهرداری‌ها را حل کنند، وارد شود تا مقداری از کمبود‌های استان در این زمینه برطرف شود.

وی تاکید کرد: آمادگی‌هایی نیز با تدابیر بلند مدت تری برای آینده به ویژه برای معابری که تردد در آن‌ها سخت است، باید ایجاد شود تا در صورت بروز حوادث، مردم با مشکل مواجه نشوند.

وزیر کشور اعمال منع تردد در جاده‌ها در بارش‌های اخیر را کار بسیار خوبی دانست و گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی استان‌های دیگر با استان‌هایی که دارای چنین مشکلاتی هستند در زمینه منع تردد همکاری داشته باشند.

وحیدی با اشاره به شایعه متوقف ماندن خودرو‌ها در مرز باشماق هم گفت: عده‌ای می‌خواستند با بزرگنمایی مشکلات، آرامش خاطر مردم را از بین ببرند که البته محقق نشد، ضمن اینکه پیگیری شده است تا مبلغی به حساب استان واریز شود تا مسائل فوری و سریع حل و فصل شود.

وزیر کشور ضمن قدردانی از روحانیون اهل تشیع و تسنن استان در زمینه آگاه سازی مردم در کنار رسانه ها، گفت: رسانه‌ها نیز همواره در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کردند که باید از آن‌ها قدردانی شود.

وحیدی با بیان اینکه امکانات شهرداری‌ها محدود است، افزود: شهرداری نیز در خدمت مردم و برای مردم است و همیاری مردم کردستان بسیار ارزنده و موثر است.

احمد وحیدی عصر روز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده و با هدف بررسی راه‌های ارتباطی و آخرین وضعیت روستا‌های در محاصره برف استان کردستان پس از بارش‌های اخیر، وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج، شرکت در جلسه مدیریت بحران استان کردستان با موضوع بررسی آخرین وضعیت روستا‌های در محاصره برف و چگونگی امدادرسانی به این مناطق از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به کردستان بود.

نظر شما