شناسهٔ خبر: 52195845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاسازی لک لک مصدوم پس از مداوا در دامن طبیعت قصرشیرین

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: یک قطعه لک لک که بر اثر تیراندازی متخلفان شکار غیر مجاز صدمه دیده بود پس از تیمار و مداوا و بازیافتن سلامتی در زیستگاه‌های آبی این شهرستان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- پژمان فتاح‌پور گفت: این قطعه لک لک به صورت مهاجر در شهرستان قصرشیرین مشاهده می‌شود و با توجه به گرمسیر بودن منطقه برای زمستان گذرانی میهمان این منطقه است که چندی پیش هدف تیراندازی قرار گرفته و توسط دوستداران محیط زیست به این اداره منتقل شد.

به گفته فتاح‌پور،  پس از تحویل این پرنده، اقدام های تشخیصی و درمانی تحت نظر دامپزشک مجرب انجام و به مدت یک ماه تیمار و مداوای آن به طول انجامید و امروز در کمال صحت و سلامت آماده بازگرداندن به دامان طبیعت است. 

 همه ساله از اواسط فصل پاییز گونه های متنوعی از انواع پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های آبی این شهرستان مهاجرت کرده و تمام فصل زمستان را مهمان این نقطه از سرزمین ایران هستند. معمولا قبل از شروع مهاجرت پرنده‌های آبزی و کنار آبزی، پرندگان شکاری، از اواخر تابستان تا اوایل پاییز به زیستگاه‌های مختلف شهرستان وارد می‌شوند و سپس پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع غازها، اردک ها، پلیکان‌ها و فلامینگوها مهاجرت خود را به این منطقه آغاز کرده و در کنار رودخانه‌های دائمی و سدها مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/ ط. پ

نظر شما