شناسهٔ خبر: 52195414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در خاش برگزار می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت دهم بهمن در دانشگاه آزاد خاش برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سلطانعلی میر گفت: تاکنون ۲۰۰مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

او می گوید:از نیمسال دوم تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری در سراسر سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد .

او گفت:البته فرصت و ظرفیت مجازی را هم برای ارتقای کیفیت آموزش و پر کردن خلاهای که در امر تامین استاد داریم استفاده خواهد شد.

به گفته میر  ظرفیت جذب دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی با تلاش رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و اعلام شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ وزیر بهداشت برای افزایش ظرفیت رشته‌های مجموعه علوم پزشکی ویژه مناطق محروم افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال  حدود ۱۰۰ رشته به رشته‌های دانشگاهی ما افزوده شد و این مهم برخی از نیازهای استان را تامین کرده البته تلاش شده که رشته‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در سطح استان افزایش دهیم.

او  گفت: به سوی تجربه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم خواهیم رفت.

میر می گوید:: دانشگاه‌های نسل یک و۲ صرفا آموزش‌محور است و امروزه کارآمدی لازم را برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بی‌شمار استان را ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:در هر زمینه‌ای اگر جامعه می‌خواهد توسعه یابد و شاخص‌های اجتماعی افزایش پیدا کند و کشوری توسعه یافته داشته باشیم از دریچه علم و دانش امکانپذیر خواهد بود .

او گفت: دانشگاه آزاد این کارکرد اجتماعی را برای خود قائل است.

او با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه تاکنون ۱۲۰ هزار فارغ التحصیل داشته و به یاری خدا افزایش تعاملات با کشورهای همسایه در دستورکار قرار دارد.

میر با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد واحد زاهدان در شرایط بحرانی برای خود ماموریت ویژه قائل است گفت: بزرگترین پایگاه واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان را در این دانشگاه داشتیم که خدمت قابل توجهی برای مردم بود.

او  با اشاره این‌که همایش ولایت‌مداری و حب اهل بیت(ع) در منطقه سیستان اسفندماه برگزار خواهد شد تصریح کرد: در ۲۷ رجب جشنواره شعر نبوی در زاهدان برگزار می‌شود که در این جشنواره شعرای برگزیده سطح استان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ع

نظر شما