شناسهٔ خبر: 52186894 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

فرار از پاسخگویی با تاریخ‌های جعلی/ مصیبت دروغ در شهرخودرو

خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا /خراسان رضوی مالک باشگاه شهرخودرو شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با تحریف تاریخ سعی کرد خود و تیم مدیریتی‌اش را در خصوص پرونده میروسلاو اسلاوو، بازیکن اوکراینی اسبق شهرخودرو بی‌گناه نشان دهد.

صاحب‌خبر -

با اعلام نهایی دادگاه عالی ورزش، حالا باید شهرخودرو علاوه بر بحران‌های قبلی، به دنبال پرداخت پول هنگفت مهاجم سابق اوکراینی خود باشد. میروسلاو اسلاوو ۴۰۰ هزار دلار می‌خواهد و فیفا و CAS هم به نفع او رای داده‌اند.

نکته جالب توجه اما در خصوص نحوه ورود این بازیکن به فوتبال ایران و باشگاه شهرخودرو و ادعاهایی است که این روزها حمیداوی مطرح می‌کند. چرا در مشهد مالک شهرخودرو با بازیکنی بی کیفیت که بعد از شهرخودرو هم هیچ خریدار و مشتری نداشت، قراردادی ۳ ساله و با این رقم سنگین امضا کرد؟ این مانکن و فعال عرصه مد اوکراینی ۴۰۰ هزار دلار بابت مجموعا ۲ بازی خواهدگرفت، بدون اینکه برای شهرخودرو گلی بزند.

بازی حمیداوی با تاریخ و اعداد

لیگ بیستم برای باشگاه شهرخودرو و مهدی رحمتی حوادث پرماجرایی داشت. مجموعه شهرخودرو با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده بود و توان پرداخت هزینه‌های تیم را نداشت. کار به جایی رسیده بود که حتی تیم برای بازی‌های خارج از خانه هم با مشکلات ریز و درشتی مواجه شده بود.

در نهایت موج تجمع‌های مردمی علیه شهرخودرو به فدراسیون و سازمان لیگ رسید و دادستانی برای تعیین تکلیف امتیاز باشگاه ورود کرد.

حمیداوی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد تیم را در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ بدون هیچ قانونی از او گرفته‌اند، در صورتی که با یک جست‌وجوی ساده می‌توان فهمید که تمام سلسله جلسات واگذاری امتیاز شهرخودرو به هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از ۱۴ اسفندماه آغاز شده‌است و اتفاقا نمایندگان شرکت شهرخودرو در این جلسات حضور داشته‌اند.

مشخص نیست تاریخ ۱۰ بهمن ماه بر چه اساسی توسط حمیداوی اعلام شده‌است. در ادامه اما او مدعی شد در پرونده میروسلاو اسلاوو، باشگاه شهرخودرو تا تاریخ ۲۱ فوریه، فرصت دفاع داشته و هیات فوتبال استان هیچ کاری در این خصوص انجام نداده‌است.

۲۱ فوریه، معادل ۲ اسفندماه (حمیداوی مدعی شد ۲۱ فوریه معادل ۶ اسفند است و این تاریخ‌ها را به خاطر حساسیت و خون دلی که در این ماجرا خورده به خاطر دارد، در صورتی که این تاریخ را هم اشتباه گفت.) تیم همچنان در اختیار شرکت شهرخودرو بوده و اساسا امتیاز به هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان منتقل نشده بود.

سند دیگر اما صحبت‌های محمد نوازی علیه فرهاد حمیداوی در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹، پس از شکست شهرخودرو در برابر ذوب‌آهن در جام حذفی است.

نوازی در این کنفرانس گفت: «حمیداوی هیچ چیز از فوتبال نمی‌داند، اگر وی برای این تیم، کادرفنی و بازیکنان آن، فوتبالی تصمیم‌گیری می‌کرد چرا در خانه و در تهران نشسته و برای تیم هزینه‌ای نمی‌کند؟ از وی بپرسید پول هتل و هواپیما را چه کسی داده که نشسته است در خانه‌اش در تهران و برای تیم تصمیم‌گیری می‌کنید؟ مگر خانه خاله است؟ به بازیکن می‌گوید بیا در تهران رضایت نامه‌ات را بگیر؟ متاسفانه حمیداوی نه تیم را واگذار و نه خرج می‌کند و این گونه با تصمیمات غلط کار پیش نمی‌رود.»

سند دیگری هم در این میان وجود دارد که نشان می‌دهد فرهاد حمیداوی در خصوص تاریخ و اعداد ناراست‌نمایی می‌کند. او که مدعی است ۱۰ بهمن تیم را از او گرفته‌اند، چطور در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹، مسعود معمایی را به عنوان مدیرعامل جدید شهرخودرو جانشین وطنخواه نمود؟

همه این مسائل و اسناد نشان می‌دهد بهتر است مالک شهرخودرو به جای فرافکنی، صادقانه در خصوص افتضاح ۴۰۰ هزار دلاری مجموعه مدیریتیش پاسخ دهد.

و فکت آخر در رد ادعای عجیب مالک شهر خودرو اینکه وی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ به عنوان مالک و نماینده این تیم در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور یافت و حتی رای هم داد!

گفتنی است تیم شهرخودرو کلا در یک بازه کمتر از ۶ ماهه، از اواخر اسفند ۱۳۹۹ تا اواخر مردادماه ۱۴۰۰ در اختیار حمیداوی نبود.

حکم فیفا علیه رفتار غیرحرفه‌ای شهرخودرو

حمیداوی در بخش دیگری از برنامه مدعی شد همانطور که شهرخودرو با کوزین به توافق رسیده‌ و آخرین قسط‌ طلب وی به زودی پرداخت می‌شود، می‌توانست با میرو هم به توافق برسد. این ادعا با مشروح حکم فیفا علیه شهرخودرو در تضاد است، ضمن اینکه با توجه به کناره گیری میرو از فوتبال پس از جدایی از شهرخودرو، به نظر می‌رسد آنقدر این قرارداد عجیب و بد بسته شده بوده که میرو مطمئن بوده هیچ باشگاهی در هیچ کجای دنیا چنین قراردادی با وی نمی‌بندد!

نکته دیگر اینکه اوج پیروزی شهرخودرو در خلال پرونده شکایت میروسلاو از آنها، نادیده گرفته شدن بند پاداش ۱۰ هزار دلاری برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست.

در قرارداد میرو ذکر شده بود که اگر تیم بتواند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، ۱۰ هزار دلار دیگر نیز به این بازیکن باید پاداش پرداخت شود، اما در حکم فیفا این بند رد شده و صرفا معادل کل قرارداد این بازیکن در حکم محکومیت آمده است.

بر اساس آنچه در حکم فیفا آمده‌است:

۱۴ مارچ ۲۰۲۰، ( ۲۴ اسفند ۹۸ ) باشگاه کتبا به میروسلاو اجازه می‌دهد با توجه به عید نوروز در ایران، به خانه‌اش در وین برود.

۱۵ مارچ ۲۰۲۰، ( ۲۵ اسفند ۹۸ ) باشگاه شهرخودرو در فرودگاه سندی به میرو می‌دهد که در آن بازیکن اعلام می‌کند باشگاه خانه‌ای برای او در نظر گرفته که مطابق با سلیقه او نیست و باشگاه هم متعهد می‌شود تا تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۲۰ ( ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ) مطالبات میرو را پرداخت نماید.

۲ ژوئن ۲۰۲۰، ( ۱۳ خرداد ۹۹ ) ایجنت بازیکن از شهرخودرو درخواست می‌کند تا مطالبات میرو، شامل حقوق و مطالبات مندرجه در قرارداد شامل بلیت هواپیما، ویزا و … پرداخت شود.

۶ ژوئن ۲۰۲۰ ( ۱۷ خرداد ۹۹) باشگاه شهرخودرو در پاسخ به ایجنت میروسلاو مدعی می‌شود که بازیکن با ورود به ایران تمام مطالباتش را دریافت خواهدکرد و همچنین بلیت هواپیما را برای بازیکن اوکراینی خود ارسال خواهدکرد.

۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ ( ۲۹ خرداد ۹۹ ) میروسلاو در نهایت وارد ایران می‌شود، در حالیکه هیچکس از باشگاه منتظر وی نبوده است.

۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ ( ۱ تیر ۹۹ ) در نهایت میروسلاو اسلاوو به علت خلف وعده چندباره شهرخودرو در پرداخت مطالباتش، قرارداد خود را یک طرفه فسخ نمود و ایران را ترک کرد.

۸ اکتبر ۲۰۲۰ ( ۱۷ مهر ۹۹ ) میروسلاو شکایتش را از باشگاه ایرانی ثبت نمود و مدعی دریافت مطالبات و غرامت شد.

۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ ( ۲۰ آذر ۹۹ ) در نهایت فیفا به شکایت این بازیکن پاسخ و حکم به محکومیت شهرخودرو داد.

واضح است که در تمام تاریخ‌های ذکرشده، مالکیت باشگاه در اختیار فرهاد حمیداوی قرار داشته‌است.

دیاباته و تیام قلابی در شهرخودرو!

بازیکنی که قرار بود در حد و اندازه دیاباته و تیام در فوتبال ایران بدرخشد و حتی کیفیت پایین‌تری از جونیور و اوساگونا داشت، حالا ۴۰۰ هزار دلار، بابت روزهایی که حتی در ایران زندگی نکرده، پول خواهدگرفت. در سال‌های اخیر عقد قرارداد غیرحرفه‌ای با بازیکنان خارجی که مشخص نیست چطور به فوتبال ایران لینک می‌شوند، منجر به خروج ارقام وحشتناکی از حساب تیم‌های ایرانی شده‌است.

میروسلاو به قدری کیفیت نازلی داشت که پس از ایران و باشگاه شهرخودرو، هیچ تیمی او را نخواست و به عرصه مدلینگ رو آورد. حمیداوی به عنوان اصلی‌ترین کسی که پافشاری خاصی برای خرید او داشت، توضیح دهد که چرا اصرار داشت این بازیکن در حد و اندازه تیام و دیاباته در فوتبال ایران خواهددرخشید؟

بد نیست مالک شهرخودرو در خصوص نحوه عقد قرارداد با این بازیکن هم توضیح دهد که چطور برای سال نخست، ۱۰۰ هزار دلار، برای سال دوم ۱۵۰ هزار دلار و برای سال سوم چنین بازیکنی ۲۰۰ هزار دلار در نظر گرفته‌است؟

یادداشت از: شروین رمضانی- خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا

نظر شما