شناسهٔ خبر: 52181997 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

افشاگری کفاشیان در خصوص خوبان عالم: بارها به من پیشنهاد شد از جادوگر استفاده کنم

علی کفاشیان هم مسائل مربوط به خوبان عالم را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس سابق فدراسیون اعلام کرد تأیید‌نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال ممکن است باعث حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام‌جهانی شود. علی کفاشیان دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا درباره مسائل مختلف فوتبال ایران صحبت کرده و حتی حضور جادوگران در فوتبال را نیز تأیید کرد!

‌تأییدنشدن اساسنامه، تبعات سنگینی دارد

علی کفاشیان ابتدا درباره اساسنامه فوتبال ایران و پیامد‌هایی که فوتبال ایران را تهدید می‌کند، گفت: مدت‌هاست که فوتبال ایران درگیر این موضوع است. من چند‌وقت‌پیش در‌این‌باره صحبت کردم؛ اما عده‌ای ناراحت شدند. ما زمان مشخص و محدودی داریم و با توجه به اینکه فیفا به ما مهلت داد تا ظرف یک‌سال اساسنامه را تنظیم و ارسال کنیم، اگر در زمان مشخص این اتفاق رخ ندهد و فیفا به ما مهلت دیگری ندهد، این موضوع ممکن است تبعات سنگینی از‌جمله حذف تیم ملی از مسابقات جام‌جهانی را در‌پی داشته باشد.

وی افزود: حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان، چندی‌پیش با رئیس مجلس و نمایندگان در‌این‌باره دیدار کرد و مشخص است که این موضوع در دست بررسی و پیگیری است. مجلس نیز باید تعامل داشته باشد تا این موضوع هر‌چه‌زودتر حل شود؛ چون خطر بزرگی فوتبال و ورزش ما را تهدید خواهد کرد.

خودمان مقصر حذف استقلال و پرسپولیس بودیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره حذف سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و نقش فدراسیون فوتبال در این موضوع اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت‌هاست که کارشناسانش را برای بررسی وضعیت تیم‌ها به کشور‌های مختلف می‌فرستد و گزارش‌ها را به‌دقت بررسی می‌کند. این موضوع در زمان ریاست بنده نیز بود. این ۲ باشگاه سرمایه کشور هستند و طرف‌داران زیادی دارند؛ اما ایراد از خود ماست و باید طوری عمل شود که کسی نتواند از آن‌ها ایراد بگیرد، ولی مدت‌هاست که سرخابی‌ها با این چالش روبه‌رو هستند و ما باید به‌سمت خصوصی‌سازی و قانونمندشدن این ۲ تیم برویم.

در این موضوع دولت و مجلس باید کمک کنند و ابزار‌های لازم را در اختیار این ۲ تیم قرار دهند. هرچند این موضوع نباید محدود به این ۲ تیم باشد و ما باید شرایط را برای تمامی باشگاه‌های کشور فراهم کنیم. قوانین ما باید بازنگری شود تا باشگاه‌ها از سرمایه‌های این کشور که نوجوانان و جوانان هستند، بتوانند استفاده کنند. با‌وجود فوتبال دولتی این اتفاق رخ نخواهد داد و فوتبال دولتی دیگر جواب‌گو نیست.

زمان من هم جادوگر بود

کفاشیان درباره مطرح‌شدن مسائل جادوگری در فوتبال ایران اظهار کرد: من اطلاعی ندارم که اکنون این مسائل وجود دارد یا خیر؛ اما در زمان حضور من در فدراسیون بار‌ها به من می‌گفتند و پیشنهاد‌هایی می‌دادند که آقا بیا از جادوگر استفاده کن، اما من اهمیتی به این موضوع نمی‌دادم. این موضوع وجود داشته است و عده‌ای می‌آمدند و می‌گفتند ما برای شما کاری می‌کنیم تیم ملی ببرد یا فلان‌تیم ببازد که واقعا این موضوع خنده‌دار است. اگر همه‌چیز درست سر جای خودش باشد و وظایف به‌درستی انجام شود، شما نیاز به این مسائل ندارید و به اهداف مدنظر خود به‌طور‌حتم خواهید رسید.

قوانین جذب بازیکن خارجی باید بازنگری شود

وی در پایان درباره رأی کمیته انضباطی درباره مهاجم باشگاه گل‌گهر و اشکالات موجود در قانون جذب بازیکنان خارجی اظهار کرد: در هر صورت با گذشت زمان و شرایط، معایب و محاسن قوانین مشخص خواهد شد و همین موضوع باید دلیلی بر بازنگری قوانین و کار‌های لازم آن‌ها در وضعیت موجود باشد. به نظرم قوانین ما نیاز به بررسی دارد و هر سال قبل از شروع مسابقات بهتر است در‌این‌باره با باشگاه‌ها جلساتی برگزار شود و در‌نهایت سازمان لیگ و مجمع در‌این‌خصوص با بررسی پیشنهاد‌ها تصمیم‌گیری کنند تا ضعف‌وقوت‌های آن برطرف شود.

نظر شما