شناسهٔ خبر: 52168446 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

افزایش تست‌ های مثبت کرونا در البرز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به اینکه سویه امیکرن در کشور در حال افزایش است، از مردم درخواست می‌شود به توصیه‌ها بهداشتی عمل کنند تا شاهد تکرار تجربه ماه‌های قبل نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، جواد معظمی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد موارد مثبت کرونا در البرز هستیم، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: واقعا استفاده از ماسک کار سختی نیست ولی برخی با این استدلال که مثلا دو یا سه دز واکسن را تزریق کرده‌اند از این کار امتناع می‌کنند.

وی اظهار کرد: هرچند تزریق واکسن یکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است ولی قطعا به تنهایی کافی نیست.

این مسئول در ادامه با اشاره برخی به کمبود واکسن آسترازنکا گفت: کسانی که دز اول خود را آسترازنکا تزریق کرده‌اند حتما باید دز دوم را هم از این نوع واکسن بزنند ولی برای دز سوم می‌توانند از هر نوع واکسنی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود این نوع واکسن، اولویت با کسانی است که در نوبت تزریق دز دوم قرار دارند و دز سومی‌ها اگر می‌خواهند آسترازنکا بزنند باید صبر کنند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه سویه اومیکرن در کشور در حال افزایش است، از مردم درخواست می‌شود به توصیه‌ها بهداشتی عمل کنند تا شاهد تکرار تجربه ماه‌های قبل نباشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما