شناسهٔ خبر: 52156844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام خراسان شمالی ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تکمیل ۱۱ کتابخانه‌ نیمه تمام استان ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پیشرفت فیزیکی هفت پروژه آن ۱۰ تا ۶۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

مهدی آریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زیربنای کتابخانه های عمومی این استان را ۲۵ هزار و ۲۸۳ متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک ۷۶ باب کتابخانه عمومی در این استان فعال است.

وی افزود: ساخت کتابخانه عمومی روئین شهرستان اسفراین با زیربنای ۳۲۰ متر مربع در سال ۹۷ از محل تملک دارایی استان شروع شد که تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن بیش از ۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: پروژه کتابخانه عمومی شوقان شهرستان جاجرم با زیربنای ۴۲۰ متر مربع ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این طرح که از محل اعتبارات شهرداری در دست ساخت است به بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

آریان اظهار داشت: پروژه کتابخانه عمومی سنخواست شهرستان جاجرم نیز با زیربنای ۴۲۰ متر مربع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه مبلغ ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: کتابخانه عمومی یکه سعود شهرستان رازوجرگلان در مرحله مقدماتی است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان مجری آغاز شد و برای ساخت کامل این پروژه با زیربنای ۴۲۰ مترمربع مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: پروژه آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شیروان با زیربنای ۵۵۰ متر مربع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از محل اعتبارات شهرداری و نهاد کتابخانه های عمومی ساخته شد و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد.

آریان افزود: کتابخانه عمومی تیتکانلو  شهرستان فاروج با زیربنای ۴۲۰  متر مربع ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی از محل اعتبارات توازن استانی در دست ساخت است و برای تکمیل ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار داشت: کتابخانه عمومی ایور شهرستان گرمه با زیربنای ۴۲۰ مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، این پروژه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و از محل اعتبارات نفت و گاز در دست ساخت است.

وی افزود: پروژه کتابخانه عمومی شهرآوا مانه و سملقان نیز با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، در حال انجام مراحل مقدماتی است که از محل تملک استانی اجرا خواهد شد که برای تکمیل مبلغ هفت میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: برای ساخت کتابخانه های عمومی محمد آباد و کشانک مانه و سملقان هر کدام با زیربنای ۱۲۰ مترمربع ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

آریان اظهار داشت: به علت نبود فضای اداری، اداره کل کتابخانه های عمومی استان هر ساله با مشکل مواجه بوده و تاکنون چندین بار جابجایی در ساختمان های استیجاری داشته ایم که برای ساخت یک باب ساختمان با زیربنا ۶۰۰ مترمربع اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد ریال مورد نیاز است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

نظر شما