شناسهٔ خبر: 52155324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جیلی و رنو به کره جنوبی می‌روند

تسنیم

شرکت‌های خودروسازی جیلی چین و رنوی فرانسه رسماً توافق کردند که به طور مشترک خودروهای هیبریدی و بنزینی الکتریکی در کره جنوبی به منظور فروش و همچنین صادرات طراحی و تولید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شرکت‌های خودروسازی جیلی چین و رنوی فرانسه رسماً توافق کردند که به طور مشترک خودروهای هیبریدی و بنزینی الکتریکی در کره جنوبی به منظور فروش و همچنین صادرات طراحی و تولید کنند.

بر اساس بیانیه مشترک این دو گروه خودروسازی، خودروهای جدید دارای ساختار خودروهای کوچک و کم مصرف جیلی و همچنین پیشرانه هیبریدی و سایر فناوری‌های این شرکت خواهد بود.

بنا بر این گزارش، پیش‌بینی می شود که شروع تولید این خودروها در کارخانه رنو-سامسونگ در بوسان در سال ۲۰۲۴ رخ دهد.

در این بیانیه آمده است: این همکاری نشان‌دهنده گامی بزرگ‌تر در تلاش‌های دو گروه خودروسازی برای تولید مدل‌های کم آلاینده و همچنین افزایش نفوذ آن‌ها در بازارهای خودروهای هیبریدی بنزینی-الکتریکی آسیایی است.

برای رنو، این قرارداد سرمایه گذاری مشترک، که از سال گذشته در دست اجرا است، به واحد خود در کره جنوبی این امکان را می دهد تا خط تولید خود را تقویت کرده و بازار خود را گسترش دهد.

رنو بیش از دو دهه است که از طریق یک برند محلی با واحد گروه سامسونگ در کره جنوبی خودرو تولید می کند و به فروش می‌رساند.

رویترز ماه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که جیلی و رنو قرار است قراردادی را برای تولید مشترک خودروهای هیبریدی جیلی در کره جنوبی اعلام امضا کنند.

نظر شما