شناسهٔ خبر: 52154425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اذعان ائتلاف سعودی به هدف قرارگرفتن جازان توسط موشک یمنی‌ها

تهران – ایرنا – ائتلاف سعودی یکشنبه شب از هدف قرار گرفتن منطقه جازان واقع در جنوب عربستان سعودی توسط موشک بالستیک نیروهای یمنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، ائتلاف سعودی افزوده است، یک فروند موشک بالستیک در منطقه صنعتی جازان عربستان فروده آمده است.

ائتلاف سعودی مدعی شده است که  در این حمله موشکی دو تبعه بنگلادشی و سودانی مقیم زخمی شدند و خسارت های مادی نیز به وقوع پیوسته است.

ائتلاف سعودی همچنین مدعی به رهگیری و انهدام دو فروند پهپاد شده است که از استان جوف یمن به پرواز درآمدند.

ائتلاف سعودی درحالی از انجام حمله موشکی به جنوب عربستان خبر داده که هنوز منابع انصارالله یمن واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما