شناسهٔ خبر: 52154213 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سوری: اطلاعات آمریکا در حمله داعش به زندان حسکه دست داشت

تهران – ایرنا - «مصعب الحلبی» عضو پارلمان سوریه روز یکشنبه گفت که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در حمله داعش به زندان حسکه دست داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، الحلبی در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: اطلاعات آمریکا با هدف توجیه باقیماندن نیروهای آمریکایی در منطقه، حمله داعش به زندان منطقه الصناعه حسکه را ترتیب داد.

وی تاکید کرد که بامداد روز یکشنبه مکان‌های وقوع درگیری در حسکه تحت کنترل درآمده است، اما شمار زیادی از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در این درگیری‌ها کشته شدند.

عضو پارلمان سوریه از نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا خواست تا از وفاداری به واشنگتن دست بکشند.

الحلبی همچنین گفت: آمریکا به دنبال اجرای توطئه ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و تجزیه منطقه و به خصوص منطقه شمال سوریه است.

حمله پنجشنبه گذشته عناصر داعش به زندان منطقه الصناعه در استان حسکه یکی از شدیدترین و بزرگترین حملاتی است که این گروه تروریستی پس از شکست در جنگ سوریه و کنترل قسد بر مناطق شرق و شمال شرق این کشور انجام شده است.

درگیری ها در زندان حسکه همچنان ادامه دارد و برخی خبرها از کنترل کامل زندان به دست شبه نظامیان کرد سوریه مورد حمایت آمریکا حکایت دارد. از آغاز عملیات زندان الصناعه تاکنون به ۱۲۰ نفر کشته شدند.

داعش سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می زنند.

نظر شما