شناسهٔ خبر: 52154207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نقش ویژه رژیم صهیونیستی در توسعه خشونت در منطقه

واکنش رژیم صهیونیستی به رخدادهای خشونت بار اخیر در منطقه نشان می‌دهد که این رژیم نه تنها از توسعه بی‌ثباتی و تداوم خشونت و کشتار ناراضی نیست بلکه تلاش می‌کند با مشتعل ساختن هرچه بیشتر آتش‌با

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دوشنبه هفته گذشته چندین فروند موشک و پهپاد نیروهای مسلح یمن به مراکز نفتی و اقتصادی در ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده حمله کردند.

بدنبال این حمله که با عبور موشک‌ها و پهپادهای یمنی از تور گسترده و مدرن پدافندی امارات و برای اولین بار انجام شد، آتش‌سوزی گسترده‌ای در منطقه صنعتی «المصفح» در جنوب غرب شهر ابوظبی و نیز در بخش‌هایی از فرودگاه ابوظبی به وقوع پیوست.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن همزمان با وقوع انفجارهای متعدد در ابوظبی اعلام کرد: در یک عملیات راهبردی، عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم و این کشور تا زمانی که به تجاوز خود علیه یمن ادامه دهد، منطقه ای ناامن خواهد بود.

او با قرائت بیانیه‌ای تاکید کرد که در واکنش به تشدید تجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی به یمن، عملیات نظامی موفق و منحصر به فردی با نام «توفان یمن» به اجرا درآمد و در آن فرودگاه‌های دوبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و شماری دیگر از مواضع و تاسیسات مهم و حیاتی امارات هدف قرار گرفت.

یحیی سریع تاکید کرد: به شرکت‌های خارجی و شهروندان و افراد مقیم امارات نسبت به دور شدن از مواضع و تاسیسات حیاتی در این کشور هشدار می‌دهیم.

این حملات باعث شد بازارهای مالی امارات تحت تأثیر قرار گرفته و شاخص بورس امارات کاهش یابد.

این اقدام انصارالله و نیروهای مسلح یمن در پی دخالت‌های پنهان و آشکار امارات در تجاوزات مستمر به خاک یمن واشغال جزیره سقطری به همراه بالا بردن پرچم رژیم صهیونیستی در این جزیره و همچنین حمله نیروهای اماراتی به «شبوه» انجام شد.

نیروهای اماراتی البته ساعاتی بعد به تلافی این حملات، مجددا به «صنعا» پایتخت یمن حمله کردند.

اگرچه اماراتی‌ها مدت‌ها قبل اعلام کردند که دخالتی در حملات نیروهای ائتلاف به شهرهای یمن ندارند و مسئولیت اشغال جزیره سقطری را نیز نپذیرفته‌اند اما نیروهای مسلح یمن بارها با ارائه شواهد و مستندات مختلف بر مشارکت امارات در جنگ علیه مردم یمن تاکید داشته و در عملیات اخیر نیز تهدیدات خود در خصوص انتقام از امارات را عملی ساختند.

نکته مهم اینکه؛ واکنش رژیم صهیونیستی به رخدادهای ذکر شده نشان می‌دهد که این رژیم نه تنها از توسعه بی‌ثباتی و تداوم خشونت در منطقه ناراضی نیست بلکه تلاش می‌کند با شعله‌ور ساختن هرچه بیشتر آتش‌باری طرفین این جنگ علیه یکدیگر، میدان‌دار اصلی ناامن‌سازی منطقه شود.

بهره‌برداری فرصت‌طلبانه رژیم صهیونیستی از رخدادهای اخیر برای پیشبرد راهبرد «ایران‌هراسی»، خشونت‌افزایی و افزایش بی‌ثباتی نشان می‌دهد که این رژیم چون همیشه در شکل‌گیری وقایعی از این دست نقش دارد و تلاش می‌کند حوزه بحران را از سرزمین‌های اشغالی به خلیج فارس منتقل کند.

بر این اساس؛ باید مشخص شود که چرا امارات پس از آنکه ماه‌ها قبل اعلام کرده بود که به حضور نظامی خود در یمن پایان داده در عملیات شبوه شرکت کرد و زمینه‌ساز اقدام تلافی‌جویانه نیروهای یمنی شد؟ آیا مشاوره‌های اطلاعاتی-نظامی صهیونیست‌ها به ابوظبی در این خصوص موثر بوده است؟ به راستی توسعه خشونت و خونریزی به نفع کدام‌یک از کشورهای منطقه است؟

بدیهی است که تداوم نزاع و زد و خورد باعث ادامه دور تسلسل خشونت می‌شود و نمی‌توان از یک سو مدام یمن را زیر آتش گرفت اما انتظار حملات مقابله‌جویانه نداشت و آنها را تروریستی خواند.

باز کردن پای رژیم شرور صهیونیستی به منطقه از سوی امارات عربی متحده یکی از خطاهای راهبردی ابوظبی بود که اکنون دود آن به چشم حاکمان این کشور رفته است.

مجموعه شواهد و قرائن اطلاعاتی و نظامی بیانگر این واقعیت است که نقش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در تشدید بی‌ثباتی‌ها در منطقه بسیار جدی است و در صورتی که میدان‌داری حاکمان تل‌آویو در این عرصه ادامه پیدا کند بدون شک باید در انتظار رخدادهای تنش‌آفرین بیشتری بود که به نفع هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست و سود آن مستقیما به حساب رژیم کودک‌کش صهیونیستی واریز خواهد شد.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/

نظر شما