شناسهٔ خبر: 52154060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

سردار سرانجام تیم جدیدش را انتخاب کرد

انتقال رونالدینیویی!

صاحب‌خبر -

آریا طاری

بعد از سال‌ها، سردار آزمون بالاخره راضی به ترک فوتبال روسیه شد. در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در مورد انتقال احتمالی او به یووه به گوش می‌رسید. حتی از نیوکاسل و برنلی به عنوان مشتریان سردار نام می‌بردند و گفته می‌شد او با لیون به توافق شخصی رسیده اما در نهایت با حرکتی شبیه دریبل‌های رونالدینیو، آزمون به نقطه دیگری نگاه کرد و به نقطه دیگری رفت. ستاره‌ای که البته فعلا در زنیت باقی می‌ماند و با شروع تابستان بعدی اولین بازی‌ها را برای مشکی و قرمزها در فوتبال آلمان انجام می‌دهد.

سردار و روسیه، یک جدایی

دوران حضور سردار آزمون در فوتبال روسیه بالاخره قرار است به پایان برسد. یک دوران بسیار طولانی که سال‌ها قبل با انتقال به روبین کازان شروع شد. سردار در روسیه برای روستوف هم بازی کرد و سپس به بهترین تیم فوتبال روسیه یعنی زنیت پیوست. او در زنیت موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آورد و توانست قهرمان لیگ روسیه شود. البته که لیگ روسیه در این سال‌ها به پیشرفت این فوتبالیست کمک زیادی کرده است. او به عنوان یک جوان ناشناخته که حتی تجربه بازی در تیم ملی بزرگسالان را نداشت، در فوتبال روسیه پذیرفته شد و قدم‌های مثبتی در این فوتبال برداشت. او سال به سال پیشرفت کرد و قابلیت‌های بیشتری به دست آورد. البته که آزمون می‌توانست کمی زودتر هم فوتبال روسیه را ترک کند و زودتر در مسیر ملحق‌شدن به قدرت‌های فوتبال اروپا قرار بگیرد اما به هر حال همین حالا هم زمان بدی برای انجام این کار نیست. او البته در همین لحظه از فوتبال روسیه جدا نمی‌شود و قرار است تا پایان فصل به بازی در لباس آبی زنیت سن پترزبورگ روسیه ادامه بدهد. آزمون از شروع تابستان بعدی با پیراهن شماره 9 بایرلورکوزن بازی می‌کند.

سردار آزمون با یک انتقال آزاد به لورکوزن منتقل شده و همین اتفاق فشار را از روی شانه‌های او برمی‌دارد. این بازیکن فصل گذشته چند پیشنهاد خوب داشت اما باشگاه با جابه‌جایی‌اش مخالفت کرد. نتیجه این تصمیم، پایان قرارداد سردار در پایان این فصل و نهایتا انتقال رایگان او بود

پشت سر غول‌ها

نام باشگاه لورکوزن وقتی بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد که در سال 2002 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. لورکوزن در آن فصل با ستاره‌هایی مثل بالاک و برباتوف، مدعی بردن هر سه جام بود و البته در نهایت هیچ جامی به دست نیاورد. این باشگاه همین حالا فصل درخشانی را سپری می‌کند و یکی از مدعیان بوندس‌لیگا به حساب می‌آید. سردار در حال منتقل شدن به تیمی است که در جدول فعلی بوندس‌لیگا، فقط بایرن مونیخ و دورتموند را جلوتر از خودش می‌بیند. لورکوزن در 20 بازی این فصل 10 بار برنده شده و تیم سوم جدول به شمار می‌رود. آنها صاحب سومین خط حمله برتر بوندس‌لیگا نیز هستند. با این روند لورکوزن فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود. سردار که قبلا با لباس دو تیم در این تورنمنت گل زده، می‌تواند این تجربه را در فوتبال آلمان هم تکرار کند.

انتقال بدون فشار

سردار آزمون با یک انتقال آزاد به لورکوزن منتقل شده و همین اتفاق فشار را از روی شانه‌های او برمی‌دارد. این بازیکن فصل گذشته چند پیشنهاد خوب داشت اما باشگاه با جابه‌جایی‌اش مخالفت کرد. نتیجه این تصمیم، پایان قرارداد سردار در پایان این فصل و نهایتا انتقال رایگان او بود. زنیت حتی حاضر نشد در همین پنجره، سردار را به فروش برساند و حداقل یک رقم جزئی برای او بپردازد. ارزش آزمون در بازار نقل و انتقالات، حدود 20 میلیون یورو برآورد می‌شود اما لورکوزن برای جذب او از زنیت، حتی یک دلار پرداخت نکرده است. همین مساله موجب می‌شود سردار در فضایی آرام‌تر و با انتظارات کم‌تری به کار ادامه بدهد. اگر او از همین فصل اول درخشش در بایر را شروع کند، خریدش با این اعداد و ارقام یک تجربه فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی برای این باشگاه خواهد شد.

رقیب مستقیم

لورکوزن اساسا با یک مهاجم و روش بازی چهار یک چهار یک بازی می‌‌کند. تک مهاجم این تیم پاتریک شیک است که در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و حتی نامزد جایزه پوشکاش شد. شیک یکی از مهاجمان آماده بوندس‌لیگا به حساب می‌آید و رقابت با او چالش بسیار جالبی برای سردار خواهد شد. برگ برنده سردار در لورکوزن، نفراتی هستند که پشت سر مهاجم این تیم بازی می‌کنند. نفرات خلاقی که در خلق موقعیت‌های گل‌زنی برای مهاجم نوک تیم‌شان عالی نشان می‌دهند. کریم بالعربی، فابیان ریتز و موسی دیابی به عنوان سه مهره پشت مهاجم این تیم، فوق‌العاده نشان می‌‌دهند و می‌توانند در گل‌زنی هم کمک بزرگی برای سردار باشند.

چهارمین ایرانی لورکوزن

جالب است بدانید که سردار اولین ایرانی این باشگاه نیست. قبل از او سه ایرانی دیگر در این تیم به میدان رفته‌اند. مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی اما اصلا دوران موفقی را در این تیم سپری نکردند. این سه نفر در انتقال به این باشگاه شکست خوردند اما شاید چهارمین ایرانی لورکوزن، بتواند یک تغییر قابل توجه در این روند به وجود بیاورد و به اولین ستاره ایرانی تاریخ این باشگاه تبدیل شود. هواداران لورکوزن از این خرید به شدت به وجد آمده‌اند.

 

نظر شما