شناسهٔ خبر: 52153923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش یمن به بیانیه اتحادیه عرب؛

وزارت خارجه یمن: اتحادیه عرب مشروعیتش را از دست داده‌است

تهران – ایرنا – وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب که از ائتلاف سعودی در تجاوز به این کشور حمایت کرده، اعلام کرد، اتحادیه عرب مشروعیت و ارزش خود را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از المسیره، در بیانیه وزارت خارجه یمن آمده است: بیانیه اتحادیه کشورهای عربی که اخیراً منتشر شد، پولی و بیانگر وجدان عربی یا افکار عمومی مردم عرب نیست.

وزارت خارجه یمن افزوده است: اتحادیه عرب مشروعیت و ارزش خود را از دست داده است و از ۴۰ سال پیش در وجدان عربی مُرده و امروز کاملاً منزوی و کاملا از مردم امت ما فاصله گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: توسل امارات به نهادی ضعیف، درمانده و نامشروع مانند اتحادیه عرب نشان دهنده حجم ورشکستگی آن ها و انزوای مرگبار کشورهای متجاوز است.

در پایان بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن آمده است: درخواست قرار دادن یک حزب اصیل یمنی که نماینده اکثریت قریب به اتفاق مردم یمن است و زدن برچسب تروریستی به آن، پوچ و سخیف است و نشان دهنده حماقت زیاد و عدم فهم واقعیت یمن است.

اتحادیه عرب پیش تر با صدور بیانیه‌ای از امارات متحده عربی که به تازگی در واکنش به تجاوزاتش به یمن هدف حملات یمنی ها قرار گرفت، حمایت کرد و برای این کشور «حق دفاع از خود» قائل شد.

این اتحادیه که پس از حملات وحشیانه اخیر نیروهای ائتلاف به مراکز زیربنایی و حیاتی یمن و همچنین بمباران مناطق مسکونی و یک بازداشتگاه در این کشور، سکوت اختیار کرد، حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نظامی ابوظبی را تهدید جدی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی و ثبات اقتصاد جهانی و همچنین تهدیدی برای صلح منطقه‌ای ارزیابی کرد.

در حالی که بسیاری از کشورها و سیاستمداران منطقه حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدایت انصارالله را دفاع از خود و نه اقدامی تروریستی ارزیابی می‌کنند، اتحادیه عرب در بیانیه خود از همه کشورها خواست که پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  به امارات متحده عربی، انصارالله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

نظر شما