شناسهٔ خبر: 52153790 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛

محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم به‌ مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، با حضور گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی نورالزهراء(س) استان کرمان در مسجد صاحب الزمان پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بم، ظهر امروز به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، به همت اداره تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بم، مراسم محفل انس با قرآن کریم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مسجد صاحب الزمان پردیس دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری قرآن محسن حاجی زاده آغاز و سپس حجت الاسلام محسن مظاهری نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خوش آمد گویی و عرض تبریک میلاد دخت پیامبر و روز زن، حضرت فاطمه (س) را بهانه خلقت دانست و تصریح کرد خانمها بر خود ببالند که چنین الگویی دارند.

مسئول نهاد رهبری با اشاره به حدیث امام صادق (ع) بیان کرد: ائمه اطهار (ع) حجت خداوند بر روی زمین اند و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام مظاهری نیا حضرت زهرا (س) را آبروی جامعه زنان خطاب کرد و افزود: آیه انا اعطیناک الکوثر بدین معنی است که ای پیامبر ما تورا دوست داشتیم که به تو دختر عطا کردیم.

وی با تاکید بر احترام به والدین تصریح کرد: عاق والدین حتی پس از مرگ هم شامل حال ما می شود. 

نماینده نهاد مقام معظم رهبری دختر دار شدن را توجه ویژه خداوند دانست و اظهار داشت: در محبت کردن دختران را مقدم بشمارید و به فرزندان خود بیاموزید که به مادر خود احترام بگذارند.

در ادامه مراسم حجت االاسلام مهدی مومنی بحث خود را با سوال " چرا اسم حصرت مریم (س) 31 بار در قرآن آمده است اما نام حضرت فاطمه نیامده است " آغاز کرد و اظهار داشت: با توجه به باردار شدن حضرت مریم به اذن خداوند، بر او اتهامات زیادی وارد شد ولی از میان مردم کسی از او نپرسید که چگونه این اتفاق افتاده است .

حجت الاسلام و المسلمین مومنی در ادامه تصریح کرد علاوه بر تاکید قرآن کریم بر پاکی حضرت مریم، به اذن پروردگار نوزاد شیرخوار او حضرت عیسی (ع) نیز لب به سخن گشود و از حضرت مریم رفع اتهام کرد.

گفتنی است این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با اجرای مدیحه سرایی ، سرود و اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح نو الزهرا کرمان و همچنین برگزاری مسابقه فرهنگی و قرآنی و اهداء بسته های فرهنگی به حاضرین برگزار شد.

در پایان مراسم با حضور محمد غضنفرآبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، از فعالان قرآنی و رتبه آوران جشنواره هدهد تقدیر به عمل آمد.

نظر شما