شناسهٔ خبر: 52153442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با برنا

روند استقلال رو به رشد است/ اسکوچیچ را باید نگه داریم

علی رضایی

پیشکسوت فوتبال گفت: بزرگترین مربیان دنیا هم با جام‌های بدست آمده قضاوت می‌شوند.

صاحب‌خبر -

محسن بیاتی‌نیا، پیشکسوت فوتبال، درباره شرایط لیگ برتر امسال و مقایسه آن با لیگ گذشته به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: صددرصد موافق هستم که لیگ امسال نسبت به گذشته افت کرده است. نگاه کنید که چقدر بازی‌ها کم گل شده و حتی تیم‌های صدر جدول هم آن‌چنان هجومی نیستند و در بازی‌های‌شان گل‌های زیادی رد و بدل نمی‌شود. آقای گل لیگ امسال 10 گل زده که نیمی از آن پنالتی بود. آنقدر قطحی گل در مسابقات داخلی به وجود آمده که با برد 3-0 پرسپولیس مقابل ذوب‌ آهن همه تعجب می‌کنند و آن را یک بازی پرگل می‌نامند.

وی در ادامه افزود: نباید لیگ اینگونه باشد. کیفیت پائین آمده و مشکلات مالی در فوتبال بیداد می‌کند. کیفیت ما هر سال بیشتر از قبل افت می‌کند. ماحصل این عملکرد شده چند تیم متمول. بازیکنان جوان هم طبیعتا دوست دارند در این تیم‌ها بازی کنند. در این شرایط هم دلال‌ها وارد ماجرا می‌شوند و اوضاع بدتر می‌شود. اگر شرایطی فراهم شود که تیم‌های دیگر بتوانند در حد خودشان فعالیت کنند، درآمد داشته باشند و هزینه‌های‌شان هم متناسب باشد می‌توانیم فوتبال باکیفیت‌تری داشته باشیم. در آن صورت استعدادهای بیشتری پرورش داده می‌شود.

بیاتی‌نیا درباره شرایط تیم ملی گفت: باید به اسکوچیچ بها داد. صددرصد موافقم که به او فرصت بیشتری داده شود. ما از مربی چه می‌‌خواهیم؟ اسم یا کارنامه؟ بزرگترین مربیان دنیا هم با جام‌های بدست آمده قضاوت می‌شوند. مگر با نشاندن یک اسم چه اتفاقی برای فوتبال‌مان می افتد؟ به طور مثال کی‌روش پیشتر سرمربی تیم ملی بود و نامی بزرگ به شمار می‌رفت. او به فوتبال ایران شخصیت داد و ما را به جام جهانی برد اما از نظر جام‌گیری و نتیجه تفاوتی چشمگیر با دیگران نداشت. فوتبال ما پتانسیل بسیار بالایی دارد و با خیلی‌ها مقام آورده‌ایم. اسکوچیچ را باید نگه داریم. او فرهنگ ما را می‌شناسد و تعامل خوبی دارد. اسکوچیچ اخلاق و رفتار فوتبل ایران را می‌شناد و انسان‌های نادرست را به خوبی از خود دور کرده. باید بگذاریم او بماند. اسم مهم نیست، نتیجه مهم است.

پیشکسوت استقلال درباره شرایط آبی‌پوشان در لیگ گفت: اعمال و رفتار اعضای این تیم نشان از دست به دست هم دادن، یکی بودن و اتحاد میان آن‌ها است. هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت استقلال قهرمان می‌شود اما می‌تواند مقام بیاورد. چیزی که باید بگویم این است که به استقلال و پرسپولیس بابت مردمی بودن‌شان توجه شود. نگاه روی این تیم‌ها زیاد است. هرچقد می‌توانیم باید برای این تیم‌ها تلاش کنیم تا حال آن‌ها، حال فوتبال و حال مردم خوب شود. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. استقلال هم در کل روند خوبی دارد و می تواند قهرمان شود.

بیاتی‌نیا درباره مدعیان لیگ برتر گفت: استقلال،‌ پرسپولیس و سپاهان مدعیان قهرمانی هستند. می‌توانیم فولاد و آلومینیوم را هم به جمع مدعیان اضافه کنیم. آلومینیوم شاید قهرمان نشود اما در کورس احتمالا حضور خواهد داشت و نیم فصل دوم امتیاز گرفتن سخت است.

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید:

  • ستاره استقلال به این تیم برمی‌گردد؟
  • بازی استقلال دوباره به تعویق افتاد!

نظر شما