شناسهٔ خبر: 52153399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نصرتی در گفت‌وگو با آنا:

کنعانی‌زادگان از بازیکنان کلیدی تیم ملی است/ ایران در جام جهانی شگفتی‌ساز می‌شود

پیشکسوت تیم ملی گفت: اسکوچیچ برجسته‌ترین بازیکنان را دعوت کرده و می‌توانیم در جام جهانی شگفتی‌ساز شویم.

صاحب‌خبر -

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با تیم‌های ملی عراق و امارات در دور برگشت مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: طبیعی است سرمربی کروات تیم ملی بازیکنانی را به اردو دعوت کند که در اردوهای اخیر توانسته‌اند در کنار یکدیگر کارهای بزرگی انجام دهند. هیچ تیمی را نمی‌توان پیدا کرد که در غیاب نفرات کلیدی خود موفق شود. مسلماً دراگان اسکوچیچ هم با توجه به وضعیت تیمش بهترین‌ها را فراخوانده است. او موفقیت‌های مهمی با یوزهای ایرانی رقم زده و قطعاً درصدد آن است تا چنین عملکرد خوبی را تداوم بخشد. بنابراین اگر نفرات دیگری را دعوت می‌کرد باید به او ایراد گرفته می‌شد اما در چنین شرایطی انتقادی به اسکوچیچ وارد نیست.

وی در واکنش به حضور ۲۳ بازیکن لژیونر در میان ۲۷ بازیکن دعوت شده، عنوان کرد: لژیونرهایی که در تیم ملی حاضر هستند از فوتبال ایران به تیم‌های مختلف خارجی پیوسته‌اند. آنها به هماهنگی بسیار خوبی با هم رسیده‌اند و با توجه به درک متقابلی که از یکدیگر دارند توانایی ثبت موفقیت‌های زیادی دارند. آنها بازیکنان با کیفیتی هستند و بازی‌های درخشانی را انجام داده‌اند. از میان بازیکنان داخلی هم بهترین‌ها دعوت شدند. وحید امیری، سیاوش یزدانی، صالح حردانی و مهدی ترابی بهترین و برجسته‌ترین بازیکنان فعلی لیگ برتر هستند و طبیعی بود از سوی اسکوچیچ دعوت شوند. با نگاهی به تمامی تیم‌های ملی هم به این نتیجه می‌رسیم بهترین بازیکنان دعوت شده‌اند چون تیم ملی جای بهترین مهره‌هاست.

پیشکسوت تیم ملی با تأکید بر اینکه نباید به حواشی دامن زد، تصریح کرد: بازیکنانی که توانسته‌اند تأثیر فراوانی در تیم ملی داشته باشند و از مهره‌های کلیدی بوده‌اند نباید فرصت حضور در بازی‌های حساس و حیثیتی را از دست بدهند. فراموش نکنیم در مرحله مقدماتی انتخابی صعود به جام جهانی در دور رفت تیم ملی نتایج ضعیفی با مارک ویلموتس گرفته بود و در چهار دیدار برگشت که در بحرین برگزار شد نیاز مبرمی به کسب ۴ پیروزی داشت و خوشبختانه به هدف خود رسید. در آن زمان چند بازیکن بسیار اثرگذار و کلیدی بودند و بدون شک یکی از آنها محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. در کنار او، مهدی طارمی، احمد نوراللهی، وحید امیری و سردار آزمون نیز بسیار خوب ظاهر شدند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه باید قدردان بازیکنان تیم ملی باشیم، خاطرنشان کرد: هر مشکلی که خارج از مستطیل سبز فوتبال رخ داده می تواند به بهترین شکل مدیریت شود. نباید اجازه دهیم حواشی به تیم ملی لطمه بزند. واقعیت این است بازیکنان تیم ملی با تمام وجود و با تک تک سلول‌های خود تلاش کردند تا باعث اعتلای نام ایران شوند. با فاصله گرفتن از حواشی، تیم ملی می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شگفتی‌ساز شود و از گروه خود صعود کند. نمایش همراه با شجاعت و جسورانه در مسابقات و البته سپری کردن دوران آماده‌سازی مناسب به همراه برگزاری دیدارهای تدارکاتی برابر تیم‌های خوب فوتبال باعث می‌شود تا در بهترین شرایط به مصاف تیم‌های همگروه برویم. تیم ملی در قطر نمایش متفاوتی ارائه می‌کند به شرطی که در بهترین وضعیت آماده رقابت با حریفان شود.

نصرتی با یادآوری این موضوع که تیم ملی ایران همچون دور رفت عراق را شکست خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه تمامی نفرات مورد نیاز کادر فنی در تیم ملی حضور دارند و همچنین مهدی طارمی به اردوی تیم ملی بازگشته بعید می‌دانم عراق بتواند کار خاصی انجام دهد. نباید به ترکیب تیم برنده دست زد و امیدوارم که با ارائه یک بازی تماشایی برابر حریف عربی، سریع‌ترین صعود به جام جهانی رقم بخورد. عراق تلاش خود را خواهد کرد تا در ورزشگاه آزادی نتیجه بگیرد اما ارائه بازی با کیفیت همیشگی برتری دیگری برای تیم ملی رقم می‌زند.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما