شناسهٔ خبر: 52153239 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اُمیکرون؛ سویه غالب در کشور

اُمیکرون بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ سویه غالب در بیشتر مناطق کشور شده و ایران در آستانه موج ششم کرونا قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ قدرت سرایت اُمیکرون ۱۰ برابر بیشتر از دلتاست؛ موضوعی قابل تامل که با بررسی تعداد روز افزون مبتلایان جدید این سویه مشهود است، به نحوی که تعداد مبتلایان جدید فقط در طول هفته گذشته، از هزار ابتلا به بیش از پنج هزار نفر مبتلا رسیده است، اگرچه ابتلای بیشتر این افراد خفیف بوده است، اما می‌تواند برای همه خفیف نباشد و تا حد زیادی بستگی به سیستم ایمنی بدن افراد دارد.

<div id="video-display-embed-code_7548238"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3342554/7548238?width=600&height=350"></script></div>

دکتر حسین کرمانپور از پزشکان بخش کرونایی با بیان اینکه بررسی تعداد تخت‌های درگیر بیمارستانی نیز شاخص خوبی برای اندازه گیری میزان افزایش کروناست؛ گفت: تا هفته گذشته، بستری کرونایی چندانی نداشتیم؛ اما در طول این یک هفته شاهد پر شدن تخت‌های اورژانس کرونایی بوده ایم و اگر این وضع شیوع ادامه پیدا کند، بعید نیست که به سرعت مجبور شویم بخش‌های دیگری را نیز به کرونا اختصاص دهیم.

راهکار مقابله با این سویه، همچنان دو چیز است یکی تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دیگری بالا نگه داشتن سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس در بدن با واکسن است.

خانم پیوندی گفت: مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون بر اساس آنچه در بیمارستان‌ها می‌بینند و می‌شنوند بیشتر شده است، حتی برخی با شنیدن خبر واکسیناسیون بالای ۵ سال فرزندانشان را می‌آورند که از آن‌ها می‌خواهیم تا اعلام بعدی از مراجعه خودداری کنند، زیرا هنوز دستور اجرایی برای واکسیناسیون ۵ سال به بالا به مراکز ابلاغ نشده و واکسنی خاصی برای تزریق به این گروه سنی معرفی نشده است.

با افزایش اُمیکرون، دوباره باید برای یک مدت دیگر مراقب تردد‌ها و دورهمی‌ها و بزرگتر‌های خانواده و فامیل باشیم تا خدایی نکرده از رفت و آمد ما آسیبی به آن‌ها نرسد.

برچسب‌ها:

نظر شما