شناسهٔ خبر: 52149781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار گیلان: اعتبارات مناسب برای احداث پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا پیش‌بینی می‌شود

گروه استان‌ها ــ استاندار گیلان گفت: افتتاح راه‌آهن رشت به آستارا و سپس متصل به اوراسیا بسیار تاثیرگذار خواهد بود و قرار است اعتبار خوبی برای این پروژه پیش‌بینی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی آغاز به‌کار کرد که با مشکلات واکسن مواجه بودیم و روزانه نزدیک به هزار نفر جان خود را از دست می‌دادند و بیمارستان‌ها مملوء از بیمار بودند.

استاندار گیلان با اشاره‌ به اینکه نقش رسانه‌ها در عرصه مقابله با کرونا و اطلاع‌رسانی بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: با تلاش دولت، همکاری مردم و رسانه‌ها، استان گیلان امروز از لحاظ کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد و در بخش ذخایر کالاهای اساسی که جزو مهم‌ترین بخش‌ها بوده نیز در وضعیت بهتری هستیم.

عباسی از سیر نزولی تورم در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها در گیلان به‌‌دلیل مطالبات در حالت رها شده بود لذا در تلاشیم که روند تکمیل این پروژه‌ها شتاب بگیرد؛ راه‌آهن گیلان نیز با وجود اینکه افتتاح شده اما هنوز ایستگاه‌هایی در رودبار، امامزاده هاشم(ع) و یا حتی بارانداز آن ساخته نشده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وضعیت پسماند گیلان را یک ابرچالش دانست و تصریح کرد: حل معضلات پسماند استان را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و در این مسیر کارهایی در حال انجام است و مورد تاکید رییس جمهور نیز بوده است.

وی با اشاره به بروکراسی زائد که سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در استان منصرف می‌کرد گفت: 52 مجوز بی‌نام امروز در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی صادر شد و به هر دستگاهی که کم‌کاری می‌کرد و سرمایه‌گذار را در چرخه بروکراسی قرار می‌داد تذکر دادیم و اعلام کردیم که با هیچ مدیری تعارف نداریم.

استاندار گیلان ابراز داشت: جهش مسکن جزو تعهد ما است و معتقدم باید بسترها را فراهم کنیم تا جوانان، مسکن و شغل داشته باشند البته اقتصاد کشاورزی، گردشگری دریایی و ثبت جهانی ماسوله را نیز مورد توجه قرار دادیم و باید کاری کنیم که اقتصاد دریا به معنای واقعی توسعه و تحقق یابد.

عباسی به ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال به جنوب اشاره و بیان کرد: افتتاح راه‌آهن رشت به آستارا و سپس متصل به اوراسیا که رییس جمهور نیز در روسیه توافقاتی در این باره داشتند بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اعتبار خوبی نیز برای این پروژه پیش‌بینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مشکلات باغات چای استان خاطرنشان کرد: باغات چای استان گیلان از 32 هزار هکتار به 20 هزار هکتار رسیده و بعضی باغات نیز بلااستفاده شده است که نباید این گونه باشد‌. 

استاندار گیلان با بیان اینکه سهم این استان در طرح جهش مسکن، ساخت بیش از 90 هزار مسکن در طول چهار سال است افزود: زمین‌ها برای ساخت مسکن در حال آماده‌سازی است و هم‌اکنون ساخت 11 هزار و 800 واحد در استان آغاز شده و در حال ساخت است و در سال نخست بایستی 22 هزار مسکن ساخته شود.

عباسی با بیان اینکه تمام مشکلات استان گیلان در بخش‌های مختلف اقتصادی، آب، صنعت و کشاورزی، میزان اعتبارات، تسهیلات و سایر موارد جمع‌بندی شده است خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم آنچه که شایسته گیلان است را مورد مطالبه قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مطالبات خبرنگاران استان و ضرورت رفع مشکلات آنان تصریح کرد: پرداخت بیمه تکمیلی خبرنگاران با هماهنگی خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به زحمات اصحاب رسانه در بحران کرونا اظهار داشت: فعالان رسانه در دوران کرونا با وجود شرایط این بیماری تلاش کردند تا به‌بهترین نحو اطلاع‌رسانی کرده و اخبار کرونایی را به جامعه انعکاس دهند.

رضا ثقتی تلاش‌های اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله تلاش برای احیای کارخانجات استان را موثر دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه با روشنگری‌های خود همواره یاریگر دولت انقلابی بوده و هستند.

وی با اشاره به رتبه سوم استان گیلان از لحاظ تعداد پایگاه‌های خبری در استان ابراز داشت: صندوق حمایت از هنرمندان طرحی را تصویب کرده که مقدمات بهره‌مندی اصحاب رسانه در طرح مسکن کلید خورده البته منابعی نیز برای اصحاب فرهنگ و هنر از سوی استانداری مشخص شده که می‌توانند استفاده کنند.

انتهای پیام/612/س

نظر شما