شناسهٔ خبر: 52149402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جزئیات جنجال زنده شدن جنازه یک مرد در بهمئی یاسوج +فیلم

ایرنا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در خصوص شبهات ایجاد شده مبنی بر زنده شدن مُرده‌ای در این شهرستان ماجرا را تشریح کرد و پرده از برخی گمان‌ها برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،   روز شنبه فیلمی از مراسم تشییع یک فرد از اهالی شهرستان بهمئی که گویا حین مراسم زنده شده، دست به دست می چرخید و واکنش های زیادی در پی داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی برای روشن شدن موضوع توضیحاتی ارائه داد و گفت: ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده مرحوم بخشی و همچنین پرسنل کمیته امداد بخش ممبی، با توجه به اتفاقاتی که در این بین پیش آمده است می طلبد شفاف سازی صورت گیرد.

هاشم طاهری ادامه داد: مرحوم ساعت ۱۳:۵۵ روز گذشته به مرکز بهداشتی درمانی ممبی انتقال داده شد.

وی افزود: هیچ گونه علائم حیاتی در بدو ورود به مرکز نداشت و به مدت یک ساعت عملیات احیا (cpr) انجام شد،  متاسفانه ناموفق بوده و پس از گذشت یک ساعت از انجام cpr مرحوم هیچ گونه علائمی از نشانه های حیات نداشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی بیان کرد: نوار قلب صاف برای بیمار ثبت شده و ضمیمه پرونده شده است.

طاهری ابراز داشت: پس از اینکه آن مرحوم به سردخانه منتقل شد به دلیل خطا در بررسی علائم حیاتی و احساسی شدن فضا متوفی دوباره توسط اورژانس ۱۱۵ به مرکز بستر و درمان لیکک منقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی تاکید کرد: پزشک بستر و درمان با توجه به قواعد پزشکی ملزم بود که وی را cpr کنند(در عین اینکه مرگ مربوط به چند ساعت قبل بوده ولی بنا به قاعده پزشکی مبنی بر احیای همه افراد و در هر شرایطی ایشان به مدت یک ساعت احیا انجام شد) که با توجه به شرایط متوفی بی نتیجه بود.

وی به چند نکته درباره مرگ اشاره کرد و گفت: اگر نبض و تنفس به مدت ۱۰ ثانیه چک شود و بیمار این دو علامت را نداشته باشد یعنی دچار ایست قلبی و تنفسی شده و نیاز به احیا دارد.

طاهری افزود: بدن انسان پس از مرگ به صورت تدریجی سرد می شود و ممکن است دمای بدن با توجه به محیط اطراف تا چندین ساعت بالا باشد.

وی عنوان کرد: نکته بعدی جمود نعشی که پس از مرگ به دلیل انقباض در عضلات بدن ایجاد می شود و این حرکات به نحوی است که خیلی اوقات احساس می شود، میت حرکت می کند ولی این حرکات نشانه حیات نیست.

طاهری عنوان کرد: همه باید توجه کنند که با نظرات غیر کارشناسانه باعث آسیب های روحی و روانی برای مردم و جامعه نشوند و در نظر داشته باشند که بررسی علائم حیاتی شرایط خاصی دارد و نباید بدون دانش لازم به بررسی و نظر در مورد افراد پرداخت و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بازماندگان و مردم شوند.

نظر شما