شناسهٔ خبر: 52138952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

گازگرفتگی۳۰ نفر در یخبندان پایان هفته/بازگشایی راه‌های مسدود ۱۱ روستای فریدون‌شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بازگشایی راه ۱۱ روستای پشتکوه دوم فریدون‌شهر گفت: کاهش شدید دما و افزایش استفاده از لوازم گرمازا منجربه وقوع ۹ حادثه در استان شد. طی دو روز گذشته به دلیل استفاده غیرایمن از وسایل گرمازا ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز امدادرسانی شدند.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جبهه هوایی که در روزهای اخیر در استان فعال بود، موجب کاهش دما و ثبت دمای منفی ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در مناطق غرب و جنوب استان و منفی ۹ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد در شهر اصفهان شد.

وی با اشاره به ادامه سرمای هوا و دمای زیر صفر در اکثر مناطق استان، افزود: روز گذشته نیز دمای هوا در بوئین و میاندشت منفی ۲۱ درجه سانتی‌گراد ثبت شد و اکثر مناطق استان نیز دمای زیر صفر داشتند؛ حتی دمای هوا در شهرستان کاشان به منفی هفت درجه و شهرستان خور به منفی چهار درجه رسید. همچنین کاشان منفی هفت درجه و خور منفی چهار درجه زیر صفر بود و بیشتر مناطق غرب و جنوب هم ۱۴ تا ۱۵ درجه زیر صفر هستند. دمای هوای مناطق مرکزی هم بین ۹ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده است.

لزوم جلوگیری از خسارت به لوله‌های آب در یخبندان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ایجاد خسارت به لوله‌های آب در پی این موج هوای سرد و بخبندان خبر داد و گفت: به همه مشترکان توصیه می‌کنیم در مناطقی که لوله‌ها و شبکه آب در کنار هوای آزاد قرار دارد، حتماً از پوشش حفاظتی استفاده کنند. همین طور در منازل مسکونی، از کنتورها و لوله‌های آب محافظت کنند و آن‌ها را بپوشانند تا دچار آسیب نشود.

وی کاهش شدید دما و افزایش استفاده از لوازم گرمازا را دلیل وقوع ۹ مورد حادثه در استان دانست و توضیح داد: طی دو روز گذشته و به دلیل استفاده غیرایمن از وسایل گرمازا از جمله نفت، بخاری، پکیج، آبگرمکن، دودکش‌های غیراستاندارد و نشت گاز مونوکسیدکربن ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با این گاز مصدوم و ۲۱ نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

شیشه‌فروش، آمار فوت شدگان ناشی از استفاده غیرایمن از وسایل گرمازا از ابتدای سال تاکنون را ۲۲ نفر برشمرد و ادامه داد: به تمام مشترکان توصیه می‌شود که مصرف بهینه گاز را رعایت و از لوازم به شکل ایمن استفاده کنند؛ همچنین دقت داشته باشند که مسیر دودکش باز باشد و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

بازگشایی ۱۱ راه روستای پشتکوه فریدون‌شهر / امدارسانی ‬به مناطق سیل‌زده کرمان

وی با اشاره به بازگشایی راه ۱۱ روستای پشتکوه دوم فریدون‌شهر، وزوه، کاهگان علیا، کاهگان سفلی، کاهگانک، وستگان، کلوسه، کمران، گوکان، وهرگان، تهلگی، ادامه داد: راه این روستاها که به دلیل شدت یخ‌زدگی، کولاک و ریزش بهمن در سه روز گذشته بسته بود، با تلاش سه اکیپ راهداری باز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: یک فروند بالگرد امدادی، ۱۵۰ تخته چادر و سه دستگاه کامیون نیز از طریق هلال‌احمر برای کمک به سیل‌زدگان استان کرمان و یک اکیپ برف‌روبی هم از اداره راهداری استان به مناطق الیگودرز استان لرستان برای بازگشایی راه‌ها، اعزام شد.

نظر شما