شناسهٔ خبر: 52133933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

تصمیم‌های قفل شده مانع احیای بافت‌های فرسوده است

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: وقتی ما در مناطق جنوبی شهر به شهروندان اجازه ساخت و ساز تا سقف سه طبقه را می‌دهیم این به آن معناست که در عمل امکانی برای ساخت و ساز به آن‌ها نداده ایم. درواقع با چنین تصمیمی جلوی احیای آن بافت فرسوده گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -
پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی عزم مدیریت شهری ششم برای هدایت اعتبارات مالی به سمت توسعه مناطق جنوبی پایتخت به میزان گفت: آنچه که برای ما ضرورت دارد به این بر می‌گردد که تلاش‌ها و اقدامات را به شکلی پیش ببریم که به کاسته شدن از فاصله میان نقاط جنوبی و شمالی شهر بیانجامد. یعنی ما در تلاش هستیم تا شرایط بخش‌های کمتر برخوردار تهران را بهبود بدهیم. درواقع رسیدن به چنین هدفی جزو اولویت‌های مدیریت شهری ششم محسوب می‌شود که در وعده‌های اعلامی ما به مردم هم مطرح شده بود. از این جهت اراده موجود در مدیریت شهری پایتخت بر این امر استوار شده تا در زمینه برآورده کردن توقعات مردم در زمینه خدمت رسانی به نقاط کمتر برخوردار به شکلی کاملا جدی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: پیش بردن چنین تصمیمی می‌تواند این امکان را فراهم کند که فاصله به وجود آمده میان نقاط مختلف شهر به شدت کاهش داده شود. ما در حال حاضر نیازمند این هستیم تا در حوزه شهرسازی چنین تصمیم گیری‌هایی داشته باشیم. اما وقتی ما در مناطق جنوبی شهر به شهروندان اجازه ساخت و ساز تا سقف سه طبقه را می‌دهیم این به آن معناست که در عمل امکانی برای ساخت و ساز به آن‌ها نداده ایم. درواقع با چنین تصمیمی جلوی احیای آن بافت فرسوده گرفته می‌شود. در چنین شرایطی این تهدید بالقوه به صورت همیشگی وجود دارد و نگرانی ایجاد می‌کند.

 
بیشتر بخوانید:
 
نایب رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: ما برای احیای بافت‌های فرسوده احیا بشود نیاز داریم تا خود مردم را به کار بگیریم. به کار گرفتن و مشارکت دادن به مردم در زمینه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده هم مستلزم اعطای تسهیلات مالی به آنهاست. پرداختن تسهیلات مالی به مردم با وجود این تصمیم‌های قفل شده‌ای که الان وجود دارد جوابگوی این مساله نخواهد بود. اما شهرداری در حال حاضر در تلاش است تا در این زمینه دست به تصمیم گیری‌های جدیدی بزند.
 
سروری افزود: شهرداری تهران دنبال این است تا برای آن مناطق از شهر که دارای بافت‌های فرسوده هستند تصمیماتی اتخاذ کند که منجر به تشویق مردم برای مشارکت در برنامه ساخت و ساز در این بافت‌ها شود. نکته مهم هم همین است که ما شاهد افزایش مشارکت شهروندان برای انجام ساخت و ساز در این بافت‌ها باشیم. چون حضور و همراهی مردم مهمترین عاملی است که ما برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق جنوبی تهران به آن نیازمندیم.
 
انتهای پیام/

نظر شما