شناسهٔ خبر: 52133710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی:‌ جبهه مقاومت در اوج اقتدار قرار دارد/ آمریکایی‌ها در باتلاق سوریه و عراق گیر افتاده‌اند+فیلم

گروه استان ها ـ دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه «جبهه مقاومت امروز در اوج اقتدار و قدرت خود قرار دارد» گفت: آمریکایی‌ها در باتلاق سوریه و عراق گیر افتاده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مقاومت اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از منظومه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجب شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه با محور جمهوری اسلامی ایران شده و جبهه مقاومت برای دستیابی به اهداف خود و همچنین همسو نمودن ملت‌ها و دولت‌های منطقه با انقلاب اسلامی، نیازمند یک الگوی منسجم و کارآمد است تا با بهره‌گیری از آن بتواند پیچیدگی‌ها را مدیریت کنند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده معظم کل قوا، با اشراف اطلاعاتی بر جبهه مقاومت، ابعاد مختلف مقاومت را در مناسبت‌ها و سخنرانی‌های گوناگون تبیین فرموده اند.

این درحالیست که آمریکاُ سعودی و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر متحمل شکست های مفتضحانه ای شده که راهی به جز خروج و فرار از منطقه برای آنها باقی نگذاشته است، این موضوعیست که در مصاحبه تفصیلی خبرگزاری تسنیم دفتر استان مرکزی با "دکتر حسین اکبری" دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی ابعاد وضعیت و پیروزی های جبهه مقاومت و شکست های سنگین استکبار از سوی دیگر به بحث گذاشته شده که در زیر می آید:

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی با اشاره به ذلت و خفت آمریکا در دنیا و منطقه اظهار داشت: آمریکایی‌ها اگر در افغانستان می‌ماندند باید هزینه می‌دادند و تلفات، هیچ افق روشنی هم نداشتند که فردا چه می‌شود، فرض کنید آمریکایی‌ها بخواهند در عراق بمانند چه کار می‌خواهند کنند، هیچ کاری از دست آنها برنمی‌آید فقط اینکه 100 هزار یا 200 هزار نیرو هم به عراق بیاورند که چه بشود.

وی افزود: یک روز این نیروها را آوردند که حکومت مال خودشان باشد و علیه انقلاب اسلامی و جهان اسلام مدلی را راه‌اندازی کنند و بگویند مسلمانان باید مثل اینها باشند که همه اینها فرو ریخته است، یک مدت خودشان می‌خواستند حکومت کنند که نشد، یک مدت گفتند مزدوران ما بیایند حکومت کنند که آن هم نشد و الان گفتند این کار هم هیچ فایده‌ای ندارد، بین شیعیان اختلاف بیندازیم.

اکبری ادامه داد: طرح آمریکا در عراق الان این است که کاری کنیم که دولت موفق نشود و مردم هم ناامید شوند، الان راهبرد آمریکا در عراق این است، چه نفعی برای آمریکایی‌ها دارد؟ هیچ نفعی فقط می‌خواهند خطر را علیه آمریکا کم کنند زیرا نه تنها عراق برای آمریکا فرصت نیست بلکه آمریکا تلاش می‌کند تهدید عراق علیه خود را کاهش دهد، افغانستان نه تنها برای آمریکا فرصت نیست بلکه تلاش می‌کند تهدید طالبان علیه خود را کاهش دهد.

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی بیان کرد: آمریکایی‌ها الان در سوریه ماندند و دو منطقه دارند در شرق فرات و در منطقه طنف، بحث آنها این بود که اینها مرز را نگاه داشته و تکفیری‌ها را هم آنجا کستقر و پشتیباتی کنند و بغداد و دمشق را ناامن کنند تا زمانی که آنها حکومت و سلطه آمریکا را بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: الان مقاومت در دو سه ماه گذشته چندین بار منطقه جزیره را زده است و همین یک ماه پیش هم طنف را با موشک زدند، الان آمریکا هیچ نقطه امنی را در سوریه ندارد، یعنی مقاومت اراده کند با موشک می‌زند، اگر اسرائیل بخواهد بمباران کند یا آمریکا بخواهد کاری علیه مقاومت کند راحت می‌زنند.

عاقلانه‌ترین تصمیم برای آمریکایی‌ها خروج از سوریه است

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی با اشاره به ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند و فقط باید بنشیند و تلفات بدهد، حالا ماندن آمریکا چه حسنی برای آنها و چه سودی برای اسرائیلی‌ها دارد؟ هیچ منفعتی برای آنها ندارد چون هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، چون تکفیری‌ها را هم نتوانستند آنجا مدیریت کنند و در اختیار داشته باشند و در دولت هم نفوذی ندارندُ داعش هم که از بین رفته، دیگر الان آمریکا به کجا دستش می‌رسد؟

اکبری افزود: جریانی هم که به دنبالش است همه کردها و غیره هم که جمع می‌کنند 5 درصد جمعیت سوریه نمی‌شود بعد هم آنها اصلا به دنبال این موارد نیستند آنها می‌گویند به ما تابعیت بدهید ما دیگر هیچ نمی‌خواهیم، ما دنبال استقلال نیستیم، تابعیت را هم دولت سوریه می‌دهد، آمریکا که نمی‌تواند بدهد بنابراین فقط آمده اختلال ایجاده کرده و زندگی آنها را با مشکل رو به رو کرده است.

 

وی عنوان کرد: عاقلانه‌ترین تصمیم برای آمریکایی‌ها خروج از سوریه است، در بحث یمن غیرمستقیم وارد شدند و هر روزی از یمن خارج شوند به نفع آنهاست، یمن در روزهای اخیر 30 تا 40 عملیات یک زمان انجام داده یعنی بعد از 7 سال جنگ هم‌زمان هم فرودگاه ملک خالد را زدند هم استان‌های هم‌جوار و هم جده را زدند، بنابراین اینها نه تنها شکست نخوردند و ضعیف نشدند بلکه روز به روز یک رونمایی جدید از توانمندی‌های نظامی خود را به نمایش می‌گذارند.

آمریکایی‌ها در بحث فلسطین دستاورد جدی نداشتند

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی با اشاره به وضعیت آمریکا در کشورهای منطقه گفت: حقایق نشان می‌دهد از همه ابزارهایی که آمریکایی‌ها استفاده کردند نه تنها نتوانستند یمن را متوقف کنند بلکه الان ماندند چگونه سعودی را از این معضل با هزینه کم خارج کنند، چون اگر الان سعودی بخواهد تسلیم شود که سعودی به هم می‌ریزد، در جنگ با یمن آبروی اینها رفت و الان سعودی به دنبال استقراض است، توان تولید نفت بیش از این میزان را هم ندارد، هزینه آن هم بسیار بالاست، از طرفی انبارها، ذخایر و بمب‌های آمریکا هم تمام شده، اینها روزانه بعضا35  تا 40 عملیات هوایی انجام می‌دهند شما ببینید در طول 7 سال این میزان پرواز چه هزینه‌ای دارد.

وی افزود: آمریکا هم که از این فرصت استفاده می‌کند ترحم که نمی‌کند غارت می‌کنند، نیاز سعودی را چند برابر به او تحمیل می‌کنند اصلا رقابتی دیگر نیست، از کجا می‌تواند تامین کند، یعنی اعتبار، عزت و اقتصاد سعودی‌ها را در یمن از هم پاشیدند و طبیعتا خود تلاش می‌کنند که چگونه از میدان خارج شوند.

اکبری ادامه داد: در بحث فلسطین هم اینها دستاورد جدی نداشتند، هفته گذشته یک نظرسنجی در محیط فلسطین شد، 91 درصد مردم به مقاومت مسلحانه رای دادند که در تاریخ فلسطین بی‌سابقه است چون حداقل بخش‌هایی معتقد به مذاکره بودند اما الان آنها هم می‌گویند مقاومت مسلحانه، چون در معامله قرن و غیره همه موارد آشکار شد.

اسرائیل با کل امکانات و توان حتی توان مقابله با حماس را هم ندارد

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی با اشاره به ذلت رژیم صهیونیستی گفت: الان اسرائیل با کل امکانات و توان حتی توان مقابله با حماس را هم ندارد، طبیعتا افزوده شدن توان حزب‌الله، یمن، سوریه و افغانستان محاصره را برای اینها تنگ‌تر می‌کند، یعنی نمی‌توانند ادعا کنند در یکی از جبهه‌های مقاومت دستاورد دارند، بلکه در همه جبهه‌های میاومت آمریکایی‌ها بدترین شرایط را دارند که اصلا نمی‌توانند آنجا دوام بیاورند.

وی افزود: بنابراین جبهه مقاومت امروز در اوج اقتدار و قدرت خود قرار دارد، توانمندی بالایی هم دارد و یک پیوستگی ایجاد شده است و همه از فلسطین حمایت می‌کنند و این پیوستگی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و از طرفی آمریکا و اسرائیل در بدترین شرایط زمان خود به سر می‌برند، جبهه مقاومت هم در موضع قدرت و برتری قرار دارد و آنها می‌دانند با کوچکترین خطا بزرگترین آسیب را خواهند دید.

اکبری بیان کرد: از جنگ جهانی دوم به بعد کسی جرات نکرده بود به آمریکا حمله کند حتی کشورهای قدرتمند، اما الان جبهه مقاومت هر لحظه اراده می‌کند آمریکایی‌ها را می‌زند و آنها هم نمی‌توانند پاسخی دهند و هیچ گاه به این اندازه ذلیل نشده بودند.

جبهه مقاومت امروز در اوج اقتدار و قدرت خود قرار دارد

دبیر مجمع بیداری اسلامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف اسرائیل و آمریکا و هم پیمانانش مبنی بر شکست در برابر جبهه مقاومت گفت: الان خودشان می‌گویند ما دیگر از حوزه خلیج فارس جمع می‌کنیم که برویم به چین چون چین به عنوان یک رقیب جدی دارد وارد میدان می‌شود و ما در مقابل آن نمی‌توانیم باید جلوی آن را بگیریم که ابر قدرت جهان نشوند اینها هم البته شعار است، آنها اگر می‌خواستند مقابل چین بایستند در افغانستان می‌ماندند اینها توجیه است برای خروجشان از افغانستان وگرنه در مقابل چین کاری نمی‌توانند بکنند.

وی اضافه کرد: 9.8 درصد درآمد اقتصادی چین در 6 ماه گذشته بوده، وضعیت اقتصادی آمریکایی‌ها وحشتناک است و در بحث کرونا هم بیشترین تلفات را دادند و نشان دادند که به لحاظ توان اقتصادی و مدیریت و قدرت در حوزه کشورهای اسلامی به‌ویژه حوزه مقاومت چه اندازه ضعف و ناتوانی دارند، بنابراین تصور بر این است که با این افول آمریکا بسیاری از معادلات عوض می‌شود، قاعدتا حتی اگر بدترین سناریو را بپذیریم که می‌گویند آمریکا برمی‌گردد و در قاره آمریکا ابر قدرت می‌شود از حوزه خلیج فارس بالاخره باید جمع کند برود که فرصتی بی‌بدیل برای مقاومت به وجود می‌آورد.

اکبری خاطرنشان کرد: مقاومت به عنوان بازیگر اصلی میدان و صحنه می‌تواند روی نظم آینده جهانی و سلطه بر منابع و ذخایر ارزشمند خدادادی کشورهای اسلامی بایستد و با دنیا مذاکره کند و مسلمان برای نخستین بار به عزت اصلی خود در طول تاریخ برگردند.

گفت‌و‌گوی ویدئویی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با "دکتر حسین اکبری" دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در زیر می‌آید:

گفت و گو از مبین جلیلی

انتهای پیام/711/ش

نظر شما