شناسهٔ خبر: 52133709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عملیات اجرایی سد معشوره اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود

گروه استان‌ها- نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه تخصیص فعلی سد معشوره ۱۸۵ میلیون مترمکعب است گفت: عملیات اجرایی این سد اوایل ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: در دولت گذشته حقابه مختص به سد معشوره بسیار کاهش یافت و با پیگیری‌های انجام‌ شده میزان تخصیص آب این سد به 130 میلیون مترمکعب رسید که البته این مقدار تخصیص‌یافته برای سد معشوره کم بود.

وی با بیان اینکه ما بارها اعتراض خود را به وزارت نیرو اعلام کرده‌بودیم که حقابه تعیین‌ شده جوابگوی نیازهای آبی کوهدشت و سایر مردم استان لرستان نیست افزود: در تلاش‌های بعدی موفق شدیم که میزان حقابه سد معشوره را تا 185 میلیون مترمکعب افزایش دهیم و اکنون تخصیص فعلی این سد همین مقدار است، هر چند تخصیص 185 میلیون مترمکعب باز نیز کم است و درصدد افزایش آن هستیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم‌زمان با شروع احداث سد معشوره مطالبه خود را مبنی‌بر افزایش میزان حقابه این سد ادامه خواهیم داد و به میزان تخصیص‌یافته رضایت نمی‌دهیم.

وی سد معشوره را در سال‌های گذشته پروژه‌‌ای رها شده دانست و بیان کرد: هم‌اکنون این سد احیا شده‌ است، عملیات اجرایی نیز آن قطعی‌ بوده و بنا شده‌ که عملیات مقدماتی 10 سال پیش سد معشوره از سر گرفته شود.

مبلغی گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش‌ از پایان امسال قرارداد احداث سد معشوره را با پیمانکار مرتبط منعقد کنیم و پیش‌بینی می‌شود که در اوایل سال 1401 عملیات اجرایی این سد با قوت و قدرت آغاز شود.

انتهای پیام/644/ح

نظر شما