شناسهٔ خبر: 52133574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اوکراین:آلمان از تضعیف‌وحدت و تشویق پوتین دوری‌کند

وزیر امور خارجه اوکراین، با انتقاد از مواضع اخیر آلمان گفت که برلین در بحبوبحه ترس و نگرانی از حمله روسیه از تضعیف وحدت غرب و تشویق ولادیمیر پوتین دست بردارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در پیام توییتری نوشت که اظهارات آلمان در مورد عدم امکان تامین تسلیحات دفاعی به اوکراین با وضعیت امنیتی فعلی مطابقت ندارد.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که امروز وحدت غرب در رابطه با روسیه مهمتر از همیشه است.

وی افزود: شرکای آلمانی باید از تضعیف وحدت با چنین سخنان و اقداماتی و تشویق ولادیمیر پوتین برای حمله جدید به اوکراین دست بردارند. اوکراین از آلمان برای حمایتی که قبلاً ارائه کرده است قدردان است، اما اظهارات اخیر برخی مقامات آن ناامیدکننده است.

مواضع دستگاه دیپلماسی اوکراین در حالی عنوان می‌شود که آلمان روز شنبه احتمال ارسال سلاح از کشورش به اوکراین را که تنها اوضاع را وخیم‌تر و تنش‌ها را بیشتر می‌کند، رد کرد.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان در این مورد گفت: تحویل سلاح کمکی به خنثی شدن بحران اوکراین نمی‌کند و این امر موضع دولت فدرال به رهبری اولاف شولز هم هست.

وی همچنین از تحویل یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات و پرسنل کامل به اوکراین تا هفته‌های آینده خبر داد و گفت: درک می‌کنم که از ما انتظار حمایت از اوکراین وجود دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن روز پنجشنبه پس از دیدار خود با آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: مساله اوکراین بزرگتر از درگیری بین دو کشور و بین روسیه و ناتو است. این یک بحران با پیامد‌های جهانی و نیازمند توجه و اقدام جهانی است. به همین دلیل آمریکا و شرکای آن در اروپا بر تحولات اوکراین متمرکز شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما