شناسهٔ خبر: 52133520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سوال و استیضاح حق نمایندگان است، اما در 4 ماه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه نمایندگان برای سؤال و استیضاح اختیار قانونی دارند، گفت: مشکلات زیادی از قبل باقی مانده و انتقادات نمایندگان هم عمدتاَ راجع به قبل است و نمی‌توان در عرض سه چهار ماه این مشکلات را حل کرد.

صاحب‌خبر -

حسین‌علی شهریاری  در واکنش به برخی خبرها مبنی بر پیگیری استیضاح برخی وزرا از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نمایندگان برای سؤال و استیضاح اختیار قانونی دارند، اما الان زود است که راجع به عملکرد وزرای دولت قضاوت شود.

 

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی از قبل باقی مانده و انتقادات نمایندگان هم عمدتاَ راجع به قبل است و نمی‌توان در عرض سه چهار ماه این مشکلات را حل کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: انتقادات مطرح به وزارت بهداشت عمدتا مربوط به تجهیزات بیمارستانی و پروژه‌هایی است که شروع شده‌اند، اما تکمیل آنها به منابع مالی دولت و اقدام سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد و تنها در اختیار وزیر بهداشت نیست.

شهریاری افزود: علاوه بر این، در حوزه تجهیزات پزشکی و ایجاد مراکز درمانی، در دوره قبل قول‌هایی به نمایندگان داده شده، اما تیم جدید که مسئولیت را برعهده گرفته، متوجه شده خیلی از اینها منابع ندارد و تحقق آنها زمان می‌برد.

وی تأکید کرد: بنابراین باید قدری حوصله به خرج داد و از سوی دیگر، دولت هم باید شرایط را مدیریت کند و روابطش را با مجلس توسعه دهد تا مسائل با شفافیت و تفاهم پیگیری شود.

سوال و استیضاح حق نمایندگان است، اما در 4 ماه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین به شیوع بیماری کرونا در کشور طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: نظام سلامت همچنان درگیر مقابله با کروناست و نمی‌تواند همه انتظارات را یکجا پاسخگو باشد؛ بنابراین باید فعلا به دولت و به ویژه نظام سلامت فرصت داده شود.

 

نظر شما