شناسهٔ خبر: 52133440 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

همایش بین‌ المللی تازه‌ های پژوهش در علوم ورزشی برگزار شد

سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تازه‌ های پژوهش در علوم ورزشی با پذیرش ۲۳۳ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تازه‌ های پژوهش در علوم ورزشی با پذیرش ۲۳۳ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: این دانشگاه در راستای دانشگاه جامعه‌محور اقدامات خوبی انجام داده است که برگزاری همایش‌های علمی از جمله این برنامه‌ها است.

دکتر داود سیف‌زاده اضافه کرد: دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی در زمینه برگزاری همایش‌های علمی بسیار فعال است و سالانه چندین همایش ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش سازنده ورزش در سلامت جسمی و روانی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر ورزش باید نگاه علمی به این رشته و مکانیسم‌های آن داشته باشیم.

دکتر مهرداد محرم زاده دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی هم گفت: این همایش باهدف افزایش آگاهی عمومی در باب تخصصی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۱۳ مقاله از داخل و خارج کشور به این همایش ارسال شده بوده که ۲۳۳ مقاله از پذیرش شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: قرآن توجه ویژه‌ای به امر سلامت دارد و در مکتب اسلام هیچ منعی نسبت به ورزش وجود ندارد بلکه به حفظ سلامت تاکید شده است.

حسنی اضافه کرد: هیچ مکتب و آئینی در دنیا وجود ندارد که به‌اندازه اسلام به‌سلامتی اهمیت داده باشد.

دکتر علی شریفی نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: طرح‌های پژوهشی به‌صورت بنیادی یا کاربردی انجام می‌شود.

 شریفی نژاد اضافه کرد: خروجی طرح‌های بنیادی مقالات علمی است که کارهای خوبی انجام شده است اما باید نگاه ویژه‌ای هم به طرح‌های کاربردی داشته باشد تا بتوانیم در محیط پیرامونی اثرگذار باشیم.

دکتر یحیی کیان مرز پژوهشگر و استاد دانشگاه هامبورگ آلمان هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: صنعت ورزش یکی از صنایع سودمند در جهان است که می‌توان در این صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

 کیان مرز اضافه کرد: نقش هوش مصنوعی در رشته‌های ورزشی غیرقابل‌انکار است و هوش مصنوعی در حوزه آنالیز کاربرد بیشتری دارد.
یادآور می‌شود که ۳۰ مقاله در سه پنل‌های تخصصی در این همایش ارائه شد.

گزارش از: تقی قاسمی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما