شناسهٔ خبر: 52133311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراضات سراسری در اروپا به محدودیت‌های کرونایی

تهران- ایرنا- - هزاران نفر روز شنبه با تجlع در پایتخت‌ کشورهای اروپایی به گذرنامه واکسن کرونا و اعمال سایر محدوnیت‌های دولت‌ها برای پیشگیری از همه گیری این ویروس اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ای بی سی نیوز، تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونا و الزامات دشواری که روز به روز توسط دولت‌ها اعمال می شود در آتن، هلسینکی، لندن، پاریس و استکهلم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، صدها نفر در پاریس دست به اعتراض زدند زیرا قرار است از روز دوشنبه ارائه کارت تزریق واکسن کرونا در فرانسه اجرایی شود و افرادی که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند با محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت سفر با پروازهای داخلی و حضور در رویدادهای ورزشی، بارها، سینماها و سایر مکان‌های تفریحی مواجه خواهند شد.

در سوئد نیز که برای شرکت در رویدادهای داخلی با بیش از ۵۰ نفر، گواهی واکسن مورد نیاز است، حدود سه هزار تظاهرکننده در مرکز استکهلم دست به اعتراض زدند و در میدان اصلی شهر که برای جنبش‌های آزادی سازماندهی شده بود، تجمع کردند.

حدود یک هزار تن نیز در گوتبورگ دومین شهر بزرگ سوئد تظاهرات مشابه برگزار کردند.

به گزارش پلیس محلی، حدود چهار هزار نفر روز شنبه در خیابان های مرکز هلسینکی پایتخت فنلاند در اعتراض به محدودیت های کرونایی دست به اعتراض زدند.

گروهی به نام تظاهرات جهانی این راهپیمایی را سازماندهی کرد و هیچ ناآرامی یا خشونتی به پلیس گزارش نشده است.

گذرنامه واکسن نوع جدیدی از گذرنامه است که با استفاده از آن کشورها وضعیت گردشگران و مسافران خارجی را بررسی و اجازه ورود صادر می‌کنند.

نظر شما