شناسهٔ خبر: 52133089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قرارداد مهمی که روحانی و زنگنه زیر آن زدند | گفتند فرار از کشور با فساد ۲۰۰ میلیاردی «طبیعی» است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: من تا پای استیضاح زنگنه هم پیش رفتم، اما به‌دلیل جانبداری هیأت‌رئیسه وقت مجلس، سؤال از زنگنه به صحن نیامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا بیگی  با بیان اینکه حضور زنگنه در وزارت نفت با اتفاق‌های عجیب و غریبی همراه بوده است که باید به‌صورت دقیق کالبدشکافی شود گفت: در دولت اصلاحات هم که او وزیر نفت بود، پرونده کرسنت رقم خورد که ضربه‌ای بزرگ به منافع ملی محسوب می‌شود.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: در زمان وزارت زنگنه در دولت روحانی، یکی از کارکنان امور مالی شرکت اکتشافات نفت، حدود 200میلیارد تومان از حساب دولتی برداشت و پس از آن، خانواده خود را به کشور دیگری منتقل کرد و حتی وقتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کردند، به‌راحتی از کشور خارج شد.

علیرضا بیگی ادامه داد: وقتی این فساد مالی را در کمیسیون انرژی مجلس دهم از آقای زنگنه پیگیری کردم، او پاسخ داد که چنین چیزی طبیعی است و پیش می‌آید. من تا پای استیضاح زنگنه هم پیش رفتم، اما به‌دلیل جانبداری هیأت‌رئیسه وقت مجلس، سؤال از زنگنه به صحن نیامد.

بیگی با بیان اینکه در زمان حضور زنگنه در وزارت نفت خسارت‌های قابل‌توجهی در حوزه دیپلماسی نفتی به کشور وارد شد، عنوان‌کرد: خواسته مقام‌معظم رهبری در دولت نهم و دهم این بود گاز را از طریق پاکستان به چین و هند برسانیم و با وجود کارشکنی‌های آمریکا، پاکستان متقاعد شده بود انتقال گاز اتفاق بیفتد، اما روحانی و زنگنه زیرمیز قرارداد زدند و قرارداد لغو شد و پس از آن، نتوانستیم این کار را انجام دهیم که شکست سنگینی متوجه ما شد.

برچسب‌ها:

نظر شما