شناسهٔ خبر: 52132971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد محیط‌بانان کرمانشاه یک چهارم استانداردهای جهانی است

گروه استان‌ها – سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تعداد محیط‌بانان استان کرمانشاه متناسب با مساحت تحت پوشش نیست و یک چهارم استاندارد جهانی است.

صاحب‌خبر -

احد جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از زیستگاه‌های خوب و منحصر به فرد در کشور پناهگاه حیات وحش قراویز است و زیستگاه آهوان در آنجا وجود دارد و ممکن است خساراتی به اراضی کشاورزی وارد شود.

جلیلیان گفت: گاهی ازدیاد جمعیت آهو سبب خسارت به اراضی می‌شود و پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل و برآورد خسارت شده است و پیگیر هستیم که حداقل خسارت مردم پرداخت شود.

وی با اشاره به کاهش نزولات در تابستان امسال گفت: مردم پویش بومی محلی راه‌اندازی و برای ساخت آبشخور اقدام کردند و این نشان می‌دهد مردم در زمینه محیط زیست مطالبه‌گر هستند و احساس مسئولیت می‌کنند.

جلیلیان با بیان اینکه در آینده نزدیک 65 محیطبان به جمعیت محیط‌بانان استان افزوده می‌شود افزود: 245 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی جزو مناطق تحت مدیریت محیط زیست است و باید از نظر نیروی انسانی و امکانات تقویت شویم.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون کمیته‌ای در شهرستان‌ها با عنوان اتلاف سگ‌های ولگرد تشکیل شده است گفت: اخیراَ موضوع گرگاس‌ها در استان مطرح شده که ممکن است به دام‌ها حمله کنند و در فصل زمستان بیشتر مشاهده شده است.

جلیلیان با بیان اینکه این نوع حیوان دو رگه است و براساس ضوابط محیط زیست این موضوع در کمیته سگ‌های ولگرد مطرح شده است عنوان کرد: این حیونات یا باید به زیستگاه‌های خود منتقل شوند یا به دلیل خطراتی که برای زیستگاه‌های انسانی دارند شورای تأمین برای آن تصمیم‌گیری کند و معدوم شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت پسماندهای خانگی در استان کرمانشاه 6 مرکز بازیافت برای استان پیش‌بینی شده است گفت: واحد بازیافت شهر کرمانشاه فعال شده و ساخت دو مرکز در قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب نیز آغاز شده و در آینده نزدیک جایگاه دفن زباله شهر قصرشیرین نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/832/ ع

نظر شما