شناسهٔ خبر: 52132861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در «شبوه» یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در استان شبوه واقع در شرق یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که چهار موشک بالستیک به سمت محل تجمع مزدوران وابسته به ائتلاف در شبوه شلیک شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در این حمله موشکی، شمار زیادی از عناصر مزدور کشته و یا زخمی شدند.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که در عملیات مقاومت نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در برابر شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی که قصد نفوذ به شهر «عین» استان شبوه را داشتند، 120 نفر از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

وی تأکید کرد که در این عملیات نیروهای یمنی، 12 خودروی زرهی مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه به‌دنبال حملات وحشیانه ائتلاف سعودی اماراتی به زندان مرکزی صعده که 77 شهید و ده‌ها زخمی به‌جای گذاشت، گفت که امارات کشور ناامنی است و شرکت‌های خارجی این کشور را ترک کنند.

وی جمعه‌شب در حساب توییتری خود نوشت: «بعد از جنایاتی که هواپیماهای ائتلاف سعودی، آمریکایی و اماراتی در حق مردم عزیز ما مرتکب شدند، ما به شرکت‌های خارجی در کشور حقیر و کوچک امارات توصیه می‌کنیم این کشور کوچک را ترک کنند؛ زیرا آن‌ها در کشور کوچک ناامن سرمایه‌گذاری می‌کنند و تا زمانی که حاکمان این کشور کوچک به حملات خود به کشور ما ادامه می‌دهند، ناامن خواهد بود».

ائتلاف سعودی اماراتی صبح روز جمعه (یکم بهمن ماه) زندان مرکزی استان صعده (شمال غرب) و چند منطقه دیگر را هدف قرار داد که تنها در زندان مرکزی، تا این لحظه (تنظیم خبر)، 77 نفر شهید شده و 138 زخمی دیگر زخمی شده‌اند.

دوشنبه این هفته، ارتش یمن در واکنش به اقدامات خصمانه امارات در یمن و تلاش برای تجزیه این کشور، طی عملیاتی به‌نام «طوفان یمن»، با هفت موشک و چند پهپاد، مراکز حیاتی و حساس در امارات مانند، پالایشگاه نفتی المصفح و فرودگاه‌های ابوظبی و دبی را هدف قرار داد که بازتاب گسترده‌ای داشت.

انتهای پیام  

نظر شما